رئیس کل دادگستری استان کرمان بر تعامل وهمکاری مسئولان در تمامی بخش‌ها در جهت توسعه شهری تاکید کرد و گفت:سیاست زدگی بزرگترین آفت در انجام کار‌های اجرایی و عمرانی است
کد خبر: ۶۲۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 17 June 2018

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست هم اندیشی با شهردار و اعضای شورای شهر کرمان گفت:دستگاه قضائی استان کرمان در چارچوب قوانین و مقررات ازفعالیت‌های شهردار، شورای شهر و خدمات شهری حمایت قانونی می‌نماید.

وی تصریح کرد:قوه قضائیه در وهله‌ی اول متولی عدالت قضائی در جامعه و در مرحله بعدی ضامن و پشتیبان عدالت اجتماعی، اقتصادی و. است و در واقع دستگاه‌های اجرایی وسایر نهاد‌ها، متولی عدالت اجتماعی، اقتصادی و ... می‌باشند وسیستم قضائی دراین رابطه بایستی مطالبه گر باشد.

وی یکی از مطالبات جدی سیستم قضائی از مدیریت شهری را بحث ساماندهی متکدیان، زنان آسیب دیده و کودکان کار اعلام کرد و افزود: دادستانی طی سنوات گذشته حمایت‌های ارزشمندی در راستای حفظ حقوق عامه از مدیریت خدمات شهری به عمل آورده است

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان با اشاره به اینکه بایستی منابع محدود را با افزایش بهره وری مدیریت کرد، افزود: تحول در حوزه مدیریت شهری یکی از نیاز‌های ضروری کرمان می‌باشد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان تاکید کرد:دستگاه قضائی استان کما فی السابق آمادگی لازم را دارد در چارچوب کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذار، از سرمایه گذاری‌های مشروع و قانونی حمایت نماید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل مسئولان در تمامی بخش ها، اظهار داشت: هماهنگی و هم افزایی نهاد‌هایی حاکمیتی و دستگاه‌های خدمات رسانی نظیر مدیریت شهری می‌تواند بسیاری از موانع را برطرف و زمینه رشد و ارتقاء خدمات را فراهم سازد.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان خاطرنشان ساخت:در طول سنوات گذشته اهتمام دستگاه قضائی استان کرمان این بوده که در ابعاد مختلف پشتیبانی لازم را بعمل آورد و در سایه این حمایت اتفاقات خوبی هم رخ داده است و بنا دارد که بروال گذشته این تعاملات قانونمند استمرار یابد.

موحد تصریح کرد: انتظار بحق مردم این است که تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود با یکدیگر همسو و هماهنگ شود سطح خدمات خصوصاً در حوزه مدیریت شهری افزایش یابد و چنانچه تحت تاثیر امور حاشیه‌ای نهاد‌ها درگیر تعارضات بی حاصل شوند موجب هدر رتن و تضییع حقوق عمومی خواهد شد.

وی بیان کرد:از آنجائی که شورای شهر و شهرداری با منابع محدود مالی و انسانی مواجه است علاوه بر اینکه باید با همکاری مردم و بخش خصوصی بدنبال تولید منابع مالی جدید بود باید بر افزایش بهره وری متمرکز شد بر اولویت‌ها و تحولات در دو حوزه مدیریت شهری باتوجه به تجربه و دانش اعضای شورای شهر از انتظارات مردم شریف کرمان است.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان گفت:دادستانی به عنوان مدعی العموم ومن باب حقوق مردم در جهت حل معظلات شهری و مشکلات مردم دخالت مقتضی را در مسائل خدمات شهری انجام خواهد داد.

دادخدا سالاری در نشست هم اندیشی با شهردار و اعضای شورای شهر کرمان اظهار داشت: هدف دادستانی همواره حمایت قضائی در جهت عمران و آبادانی شهر بوده است.

این مقام قضائی اعلام کرد: سیستم قضائی و قضات در چارچوب قانون اقدام می‌کنند و توقع داریم انتظارات نیز در محدوده و چارچوب قانون مطرح شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت:برای ساماندهی متکدیان و کودکان کار در کرمان بایستی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود.

محمد باقر اسلامی در نشست هم اندیشی با شهردار و اعضای شورای شهر کرمان با تاکید بر ضرورت روان‌تر و شفاف‌تر شدن خدمات شهرداری، اظهار داشت:یکی از اقدامات موثر در بحث پیشگیری از وقوع جرم شناسایی و اصلاح منافذ فساد در ادارات است.

وی به عملکرد موفق کارگروه پیشگیری از بافت‌های فرسوده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در استان کرمان اشاره کرد وگفت:در سال گذشته ۸ منطقه را مورد هدف قرار دادیم که در سال جاری ۴ منطقه دیگر به این طرح اضافه خواهد شد.

صبح امروز در آستانه هفته قوه قضائیه، اعضای شورای شهر به همراه شهردار کرمان با حضور در دادگستری کل استان کرمان هفته قوه قضائیه را به قضات و کارمندان دستگاه قضائی استان کرمان تبریک گفتند.

رئیس شورای شهر کرمان گفت: قوه قضائیه مستقل ومقتدر تضمین کننده امنیت اجتماعی، اقتصادی وسرمایه گذاری‌های مشروع در شهر می‌باشد.

محمد فرشاد، در نشست هم اندیشی با رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان کرمان، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شورای شهر کرمان، اظهار داشت:شهرداری در سایه حمایت قضائی بهتر می‌تواند به شهروندان خدمات ارائه نماید.

وی تصریح کرد:تاکید همه‌ی اعضای شورای شهر کرمان بر این است که با همدلی وهمکاری وبه دور از حاشیه سازی وبا برنامه وکار کارشناسی امور شهری را پیش ببریم.

در ادامه مهران عالم زاده، شهردار کرمان بر ضرورت استفاده از نهاد‌های داوری و تشکیل کارگروه حقوقی در شهرداری کرمان تاکید کرد و گفت:هدف از تشکیل این کارگروه حل وفصل توافقی اختلافات و دعاوی مردم با شهرداری می‌باشد.

در ادامه این جلسه تمامی اعضای شورای شهر به بیان دیدگاه‌ها خود و مسائل و مشکلات شهری مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این نشست مشترک مقرر شد در زمینه‌های مختلف از جمله تملیک املاک برای توسعه معابر واجرای پروژه‌های عمران شهری و حمایت قضائی از سرمایه گذاری و تخریب ساختمان‌های قدیمی متروکه خطرناک براساس مقررات ماده ۵۵ قانون شهرداری و همچنین ساماندهی تابلو‌های اصناف و همچنین جمع آوری پسماند‌ها و نخاله‌های ساختمانی و بالاخص در زمینه برخورد قاطع و قانونی با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تخلفات موضوع ماده ۱۰۰ قانون شهرداری پیش از گذشته مساعدت و حمایت لازم قضائی از عوامل شهرداری صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار