سرپرست استانداری کرمان گفت: بانک ها تا دو ماه آینده حق پیگیری اجرائیه های بدهی کشاورزان را ندارند.
کد خبر: ۶۲۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 25 June 2018

به گزارش تابناک کرمان، به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان ، محمدجوادفدائی در سومین جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان در سال 97 افزود: این موضوع طی نامه ای به بانک ها ابلاغ شده است که تا دو ماه آینده برای صدور و پیگیری اجراییه های بدهی کشاورزان اقدامی انجام ندهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه بعضا برنامه ریزی برای گرفتن اعتبارات را در زمان خود انجام نمی گردد، گفت: دستگاه ها هر اقدامی که درباره مسائل آب و سایر پروژه ها می خواهند انجام دهند باید تا پایان شهریور ماه اعلام کنند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: برای کوتاه کردن مسیر اجرای پروژه ها، روسای تمامی دستگاه ها مکلف به حضور جلسات هستند و در صورت عدم امکان حضور باید نماینده تام الاختیار خود را معرفی کنند.
حمید ملانوری افزود: درباره موضوع آب جدای از مباحث مطرح شده در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان، در جلسات همیاران آب و کارگروه سازگاری با کم آبی و شورای حفاظت از منابع آب بررسی های تخصصی انجام می شود.
وی تاکید کرد: مدیریت منابع آب و مدیریت مصرف آب از موضوعات جدید در استان کرمان است.
وی خاطرنشان کرد: لازم است که تمامی رسانه ها، دستگاه های فرهنگی و آموزشی کمک کنند تا موضوع مصرف آب و مدیریت مصرف آب به صورت جدی مد توجه قرار گیرد.
وی یاداور شد: نامه ای به مدیریت شعب امور بانک ها ارسال شده تا دو ماه آینده هیچ اقدامی برای وصول مطالبات خود در بخش کشاورزی انجام ندهند تا در شورای مدیریت بحران این موضوع بررسی شود.

* پروژه انتقال آب از خلیج فارس تا دوسال آینده به بهره برداری می رسد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه انتقال آب از خلیج فارس تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.
محمدرضا پورابراهیمی افزود: موضوع اجرای طرح های بخش خصوصی برای انتقال آب به استان کرمان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید براینکه آب حیاتی ترین بحث در استان کرمان است، گفت: در اختصاص منابع خاص برای سال 97 بایدا اولویت سرانه های جمعیتی مد نظر قرار گیرد زیرا مرکز استان چالش اصلی ما است.
وی اظهار داشت: در شرایط کنونی آبرسانی از سوی بخش خصوصی که پروژه های ان نیز تعریف شده است، به شکل جدی تری باید دیده شود.
وی خاطرنشان کرد: باید بر موضوع پروژه های خط انتقال آب توسط بخش خصوصی با تضمین وزارت نیرو تمرکز جدی صورت گیرد.
پورابراهیمی بر ارائه گزارشی از ظرفیت های استفاده شده دستگاه ها در شورای برامه ریزی استان نیز تاکید کرد: و ادامه داد: امسال با اختصاص 100 هزار میلیارد تومان بابت تهاتر بدهی های دستگاه های دولتی و بخش های غیر دولتی، چرخه انتقال بدهی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: برای گازرسانی به جنوب استان نیز در مجلس ظرفیتی پیش بینی شده است و باید گزارش داده شود که شرکت گاز در این زمینه چه اقدامی انجام داده است.
وی گفت: واگذاری طرح های عمرانی نیز باید به صورت جدی دنبال شود و می تواند اقدام مثبتی در استان باشد.
* باور به خشکسالی پیدا نکرده ایم
نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان آب در کشور علی رغم همه شعارها و تبلیغاتی که در رابطه با خشکسالی ها، کمبود و نبود آب مطرح می شود این باور را پیدا نکرده ایم که این موضوع بسیار با اهمیت است و اگر مدیریت نکنیم ناچار به تخلیه بسیاری از مناطق خواهیم بود.
حبیب الله نیکزادی با تاکید بر این مطلب که آبهای موجود در برخی مناطق استان از جمله در شرق استان در حال از دست رفتن است، عنوان کرد: در سال زراعی گذشته 30 میلیون مترمکعب آب از مجموع آب سد نساء را برداشته ایم و بارها تاکید شده که به جای استفاده از آب های تحت الارضی، از آب سد برای آب رسانی به بم و بروات استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز کشاورزان استان با مشکل جدی روبرو هستند و باید برنامه ریزی کنیم.

*** 290 میلیارد تومان در سال جاری به دستگاه های مرتبط با آب پرداخت شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: مجموع اعتبار توزیع شده در سال جاری 866 میلیارد تومان است که بیش از 290 میلیارد تومان به دستگاه های مرتبط با موضوع آب پرداخت شده است.
جعفر رودری افزود: از کل اعتبارات سال جاری که به مبلغ 1400 میلیارد تومان است، 628.4 میلیارد تومان تخصیص داده شده که 44.5 درصد کل اعتبارات است و این میزان تخصیص تا تیرماه ، اقدامی بی سابقه است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 793.5 میلیارد تومان به استان کرمان اختصاص یافته که 426 میلیارد تومان به شکل اقساط خزانه دو ساله بوده است و تاکنون 55 درصد این اعتبارات جذب شده و 45 درصد باقی مانده است.
وی با بیان اینکه تا 15 تیرماه کل اعتبار اختصاص یافته جذب خواهد شد، گفت: حدود 30 میلیارد تومان نیز اسناد سه ساله داشته ایم که 28.5 میلیارد تومان آن باقی مانده است و باید جذب شود.
رودری به ظرفیت های سال 97 نیز اشاره و بیان کرد: دو سوم اعتبارات کشور در حوزه عمرانی به شکل ملی مدیریت می شود و انتظار است که پیگیری شود تا سهم استان از ردیف های متمرکز محقق شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: در سال جاریهزار میلیارد تومان از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای مباحث آب به وزارت نیرو پرداخت شده است و استان کرمان باید پیگیری های لازم برای جذب این اعتبارات را داشته باشد.

*** مدیرکل هواشناسی استان کرمان:
بارندگی در استان کرمان 68 درصد کاهش یافت
مدیرکل هواشناسی استان کرمان از کاهش 68 درصدی بارندگی درسال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه ساال قبل خبر داد .
امیرحسین ذهبی نژاد افزود: در سال زراعی جاری متوسط بارندگی در کل استان کرمان 45 میلیمتر بوده که 68 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.
وی اظهارداشت: شهرستان فهرج کمترین و شهرستان کوهبنان بیشترین میزان بارندگی را در سال جاری در استان کرمان داشته‌اند.
ذهبی نژاد خاطرنشان کرد: کرمان دومین استان کشور به لحاظ کم بارشی است و در پهنه بندی بارش، استان کرمان بیشترین درگیری با کم بارشی را در سال جاری داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان نیز گفت: 71 شهر و 150 روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان است که 93 درصد آب مورد نیاز آنها از منابع زیرزمینی و قنوات و چشمه ها تامین می شود.
محمد طاهری افزود: در استان کرمان 9 هزار لیتر در ثانیه آب مورد نیاز است که الان تمام ظرفیت ما تامین 7 هزار لیتر در ثانیه را دارد و عمده‌ترین کمبود مربوط به شهرکرمان است.
وی خاطرنشان کرد: 26 شهر استان کرمان در تنش آبی هستندکه 65 درصد جمعیت شهری را تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه دشت چترود نفس‌های آخر را می‌کشد، گفت: برای تامین آب شرب استان کرمان باید برنامه‌های بلندمدت، کوتاه مدت و اضطراری را در نظر گرفت.
وی تاکید کرد: کیفیت آب نیز از چالش های بزرگ ما به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار