فرماندار شهرستان کهنوج با اشاره به اینکه در مراکز درمانی بسیاری از بیماران سرطانی از مردم جنوب کرمان هستند که علل آن را باید بررسی کرد گفت: در حوزه بیماری‌های روانی هیچگونه امکاناتی در منطقه نداریم.
کد خبر: ۶۲۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳ 05 July 2018

وحدت عیدی پیش از ظهر امروز در مجمع خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی که با حضور اخوان مدیر پژوهش معاونت اجتماعی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار‌داشت: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نسبت به تهیه و تدوین تاریخ درمان جنوب کرمان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه می‌طلبد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یک موزه‌ای در حوزه بهداشتی در این منطقه راه‌اندازی کند گفت: وضعیت بهداشت و درمان حال حاضر با سال‌های قبل قابل مقایسه نیست و بهبود یافته است.

فرماندار شهرستان کهنوج بیان کرد: امروزه در بسیاری از روستاها خانه بهداشت داریم و بسیاری از مشکلات ما در حوزه بهداشت برطرف شده اما هنوز جای کار دارد.

عیدی با بیان اینکه در مراکز درمانی بسیاری از بیماران سرطانی از مردم جنوب کرمان هستند که علل آن را باید بررسی کرد گفت: در حوزه بیماری‌های روانی هیچگونه امکاناتی در منطقه نداریم.

نیاز ضروری به یک برنامه چند ساله در حوزه سلامت جنوب کرمان است

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش امام جمعه شهرستان کهنوج نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت در کشور از خدمات بسیار خوب جمهوری اسلامی است اظهارداشت: در حوزه سلامت نیاز به یک برنامه چند ساله از جمله فعال کردن بخش پژوهش و تحقیقات در این مناطق است.

وی با بیان اینکه هرجا مردم به کمک مسئولان شتافتند آن امر موفق شده است، تصریح کرد: از بعد از انقلاب در همه حوزه‌ها حضور مردم به‌ویژه در حوزه بهداشت و سلامت بسیار پر رنگ بوده است.

افشارمنش با اشاره به اینکه شناسایی خیرین جنوب در حوزه سلامت تاثیر‌گذار و کمک کننده است گفت: خیرین پای کار هستند اما باید در جلسه‌ای اولویت‌های جامعه را برای آنها تبیین کرد.

امام جمعه شهرستان کهنوج با اشاره به مسائل سیاسی روز کشور و جهان گفت: آمریکا در همه دخالت‌هایی که در ایران داشته است شکست خورده و ما اجازه نمی‌دهیم آرامش کشور ما را بر هم بزند.

موفقیت حوزه بهداشت با همکاری همه مردم و نهادها محقق می‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در حوزه بهداشت مشارکت مردم یک اصل مهم است گفت: سلامت یک مسئله چند بعدی است و مختص به وزارت بهداشت نیست و در حوزه بهداشت مشارکت مردم یک اصل مهم است.

اصغر مکارم با بیان اینکه مشارکت و هماهنگی درون و برون بهداشت و سلامت جز اصول خدمتی ما است تصریح کرد: این مشارکت و همکاری با همراهی مسئولان و مردم عملی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه اجتماعی کردن سلامت از زمان انقلاب پایه‌گذاری شده است افزود: در حوزه سلامت نمی‌توانیم جدا و بدون مردم حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر توفیقی در نظام داریم به واسطه همراهی همه مردم و مسئولان نظام بوده است گفت: مجمع سلامت که مسئولان مکلف شدند که این مجامع را تشکیل دهند نشانه نگاه ویژه مسئولان به این حوزه مهم است.

مکارم با بیان اینکه نظام ما مشارکتی است و سلامت یک مسئله چند بعدی است که مختص به وزارت بهداشت نیست بیان کرد: آمادگی داریم در حوزه سلامت با همه مسئولان و مردم همکاری کنیم.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار