مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در بحث تکمیل حسینیه‌ها در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان اعتبار داشتیم گفت: از آنجا که شرایط جذب آن مشکل بود این اعتبار برگشت خورده است.
کد خبر: ۶۲۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱ 07 July 2018

حجت‌الاسلام علی جلالی عصر امروز در جلسه با مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به جز چهار شهرستان در تمامی شهرستان استان کرمان اداره تبلیغات اسلامی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی در سه بخش فرهنگی، قرآنی و عمرانی فعالیت می‌کند افزود: در بحث فرهنگی اعزام و استقرار مبلغان را داریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته 8 هزار و 925 نفر اعزام مبلغین را به سراسر استان داشتیم افزود: 275 نفر روحانی مستقر در استان کرمان داریم که عمده آنها در مناطق شرعی و جنوبی مستقر هستند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 760 هیئت مذهبی در سراسر استان داریم بیان کرد: سامانه طوبی برای ساماندهی هیئت‌های مذهبی در نظر گرفته شده است.

جلالی با اشاره به اینکه از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استفاده کردیم گفت: در سال گذشته کمک‌های خوبی جمع‌آوری شد و تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند.

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار مداح در استان وجود دارد که 2 هزار و 847 نفر از آنها در سامانه ثبت‌نام کردند افزود: در هفته گذشته دوره آموزشی و سطح‌بندی آنها برای 400 نفر انجام شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 2 هزار و 800 گفتمان دینی با موضوع فضای مجازی و زندگی به سبک اسلامی در استان برگزار شده و نتایج خوبی هم داشته است گفت: 11 هزار حافظ بین سه جزء تا حافظ کل قرآن در استان کرمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 290 موسسه قرآنی و 450 خانه قرآنی در سطح استان داریم که فعالیت‌های قرآنی را در سطح استان انجام می‌دهند افزود: ساخت خانه‌های عالم در استان بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

جلالی با اشاره به اینکه در بحث تکمیل حسینیه‌ها در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان اعتبار داشتیم تصریح کرد: از آنجا که شرایط جذب آن مشکل بود این اعتبار برگشت خورد.

وی با بیان اینکه قرارگاه فضای مجازی در استان را از سال 95 تشکیل دادیم و 18 نفر از افراد اثرگذار این حوزه تولید محتوا دارند گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد فرهنگی مذهبی است که برای انجام ماموریت‌های خود نیازمند کمک و یاری همه نهادها و مسئولان است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار