دبیر کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرمان با بیان اینکه قاچاق سوخت در جنوب و شرق استان تشدید شده است، گفت: بیشترین کالای قاچاق از سیرجان وارد استان می‌شود که بیشتر آنها شامل لوازم آرایشی و لوازم خانگی است.
کد خبر: ۶۲۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲ 07 July 2018

ابراهیم شهریاری در جلسه با مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس با اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهارداشت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده که با کشفیات سوخت در سطح کشور حدود 74 میلیارد تومان به دولت و خزانه کمک شده است.

وی با بیان اینکه در 10 سال گذشته کشفیات استان بسیار خوب بوده و در بحث سوخت بیشترین کشفیات و کنترل را داشتیم افزود: در سال گذشته 8 هزار و 500 دستگاه موبایل کشف و ضبط شد.

دبیر کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان گفت: با توجه به همسایگی استان کرمان با سیستان و بلوچستان میزان قاچاق دام در استان زیاد بود که با اقدامات انجام شده این موضوع تقریبا کنترل شده است.

وی با بیان اینکه قاچاق دام، به دامپروری جنوب کشور ضربه وارد می‌زند، افزود: قاچاق دام در استان کرمان از طریق شهرستان‌های بافت، ارزوئیه و رابر در جنوب کشور انجام می‌شود.

شهریاری با اشاره به کشف بزرگترین شبکه پوشاک قاچاق در سیرجان بیان کرد: با رصد اطلاعاتی بزرگترین باند قاچاق پوشاک در سال جاری در سیرجان شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه این باند چند انبار برای دپوی اجناس داشتند و خود نیز در خارج از کشور زندگی می‌کردند که به دام نیروی انتظامی افتادند افزود: ارزش اموال کشف شده به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان بوده است.

دبیر کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با بیان اینکه قاچاق سوخت در جنوب و شرق تشدید شده است، عنوان کرد: بیشترین کالای قاچاق از سیرجان وارد استان می‌شود که بیشتر آنها شامل لوازم آرایشی و لوازم خانگی است.

وی با بیان اینکه عدم وجود انبار برای دپوی کالاهای قاچاق از جمله مشکلات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در شهرستان‌های جنوب شرق و سیرجان است گفت: در سفر وزیر ارتباطات به استان کرمان مقرر شد که در جنوب استان، سیرجان و بم انباری برای دپوی کالاهای قاچاق کشف شده، اختصاص یابد.

شهریاری با اشاره به اینکه رغبتی برای کشف کالای قاچاق وجود ندارد افزود: انگیزه کشف کالای قاچاق از نیروهای ما گرفته شده و حق‌کشفی به نیروها داده نمی‌شود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار