سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان:
سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: استان کرمان سرشار از منابع خدادادی در حوزه میراث فرهنگی است و علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، حتی گوشه‌ای از ظرفیت‌های استان شناسانده نشده است.
کد خبر: ۶۲۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ 11 July 2018

یحیی کمالی پور" امروز ۲۰ تیرماه در مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: نجات کشور در بها دادن به جوانان است و باید عرصه خدمت را به جوانان بسپاریم زیرا تحرک و پویایی در گرو تلاش این قشر بوده و امیدواریم در حوزه های دیگر نیز مدیران با انگیزه و با نشاط سپرده شود.

وی افزود: استان کرمان سرشار از منابع خدادادی در حوزه میراث فرهنگی است و علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، حتی گوشه‌ای از ظرفیت‌های استان شناسانده نشده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خط به دست آمده از حوزه هلیل رود اگر به ثبت تاریخی برسد، تاریخ را از بین‌النهرین به جنوب شرقی ایران منتقل می‌کند، بیان کرد: باید استان کرمان فارغ از همه مسائل به صورت ویژه دیده شود.

وی در ادامه افزود: میراث فرهنگی استان کرمان تا امروز در حوزه مدیریت دستخوش تحولات زیادی بوده و یکی از مشکلات این سازمان حوزه مدیریت بوده که باید چالش‌ها را بررسی کرده و اجازه ندهیم این مجموعه بزرگ دچار مشکل شود.

کمالی پور تصریح کرد: امیدواریم شاهد توسعه پایدار استان با حمایت از میراث و برکاتی که در استان داریم، باشیم.

در این مراسم همچنین "مهدی سیاوشی" کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: دوران خوبی در زمان مدیریت آقای وفایی در زمینه همکاری بخش دولتی و خصوصی در میراث فرهنگی استان وجود داشت و آقای فرخی نیز با بخش های مختلف آشنایی دارند و در جهت رشد و توسعه گردشگری استان با ایشان همکاری خواهیم داشت

سیاوشی تصریح کرد: تفویض اختیار به استان ها از درخواست های ما از سازمان میراث است و بسیاری از کارها را می توان به تشکل های بخش خصوصی واگذار کرد زیرا بازار و فضا را می شناسند.

وی با اشاره به شناسایی قوانین مزاحم فضای کسب و کار در کمیسیون گردشگری اتاق ایران، بیان کرد: رفع این موارد در بهبود فضای کسب و کار موثر است زیرا اکنون یکی از اولویت‌ها در کشور و استان، توسعه گردشگری است.

"غلامرضا فرخی" مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در این مراسم اظهار کرد: استان کرمان خاستگاه تمدنی بزرگ از گذشته است و مردان بزرگی را تربیت کرده که نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب داشته اند.

وی افزود: کرمان در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و ... زبان‌زد است و مردم نحیب این خطه داشته‌های استان کرمان هستند.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار