دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه:
دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه گفت: تولیدات ما هنوز با نگاه مصرف داخلی دیده می‌شوند و مسئله صادرات را در کالاها در نظر نمی‌گیریم، زمینه خوبی برای صادرات به عراق وجود دارد و ابتدای سال حجم صادرات از ایران به عراق حدود دو برابر افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۲۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ 11 July 2018

حسن دانایی‌فرد ظهر امروز در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان کرمان با مسؤولان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: آمار صادراتی استان کرمان با توجه به ظرفیت‌ها و شناختی که از این استان وجود دارد، پایین است و انتظار بیش از این را داریم.

مشاور معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: صادرات ما به کشور عراق کم نیست، اما ظرفیت تولید ما برای ارسال عراق بیش از اینهاست.

دانایی‌فرد عنوان کرد: چرا در استان کرمان که استانی اقتصادی است، باید این آمار از صادرات وجود داشته باشد، ما می‌خواهیم آسیب‌شناسی و بررسی داشته باشم تا دلیل این امر را بدانیم.

وی افزود: بیشترین حجم صادرات به عراق می‌رود، با این وضعیت که متوسط بهای هر تن کالایی که در کشور ما صادر می‌کنیم حدود 420 دلار و در عراق نزدیک 900 دلار است.

دانایی‌فرد عنوان کرد: بازار عراق، شاید سخت باشد، اما غیرممکن نیست، ما به 101 کشور صادرات داریم که 25 درصد واردات عراق از ایران است.

مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه با بیان اینکه باید بر اساس واقعیت‌ها کار کنیم، گفت: واگذاری نمایندگی در کشور عراق را باید داشته باشیم و با تشکیل شرکت‌های مشترک به امر صادرات کمک کنیم.

وی گفت: تولیدات ما هنوز با نگاه مصرف داخلی دیده می‌شوند و مسئله صادرات را در کالاها در نظر نمی‌گیریم، زمینه خوبی برای صادرات به عراق وجود دارد و ابتدای سال حجم صادرات از ایران به عراق حدود دو برابر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: تمام گذرگاه‌های مرزی ایران با عراق دوباره ساخته شده و امروز 18 گذرگاه مرزی با عراق داریم، ضمن اینکه از وضعیت کنونی عراق در بازسازی‌ها می‌توان استفاده داشت و صادرات را دنبال کرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار