معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۹۰درصد از‌حمل‌و نقل بار و مسافر از طریق جادههای کشور انجام می‌شود گفت: این مسئله مسئولیت ما را در امنیت و نگهداری راه‌ها سنگین‌تر می‌کند.
کد خبر: ۶۲۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ 11 July 2018

عبدالهاشم حسن‌نیا امروز در آئین تجلیل و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه 90 درصد از‌ حمل‌و نقل بار و مسافر از طریق جاده‌های کشور انجام می‌شود اظهارداشت: این حجم حمل و نقل بار و مسافر توسط یک میلیون و 100 هزار راننده، ناوگان، و 12 هزار شرکت مسافربری در کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه 600 میلیون کالا توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا می‌شود افزود: این میزان کالا حدود 30 میلیون بارنامه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه چون هیچ شکلی از حمل و نقل جایگزین حمل و نقل جاده‌ای نمی‌شود گفت: این مسئله وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه امنیت و نگهداری راه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند بیان کرد: استان کرمان با دارا بودن 11 درصد از جمعیت کشور و تردد بارهای زیاد این وظیفه و مسئولیت را در این استان بیشتر می‌کند.

حسن‌نیا با اشاره به اینکه سازمان راهداری کشور همه تلاش خود را می‌کند که راه‌های استان کرمان از نظر تصادفات و تلفات بهبود پیدا کنند گفت: امیدواریم تصادفات در استان کرمان روند کاهشی داشته باشد.

در این جلسه خداداد مقبلی مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه تلاش ما این بود که با اعتبارات کم برنامه‌های خود را در استان اجرایی کنیم اظهارداشت: 130 تا 150 میلیارد از منابع ملی و استان در نگهداری راه‌ها هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این هزینه‌ها سهولت در تردد کاربران در راه‌ها و حفاظت از جان مردم است بیان کرد: درسال 96 افزایش 28 درصدی تلفات را در جاده‌های استان بوده‌ایم.

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان بدلیل شرایط اقلیمی کویر رانندگی را خسته کننده می‌کند که نیاز به استراحت‌گاه در بین راه‌ها داریم افزود: 16 استراحتگاه موقت در سال 96 در کرمان احداث شده است.

به گزارش تسنیم، مقبلی مدیر کل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به عنوان معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور منصوب شد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار