معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه جنوب کرمان محرومیت جدی دارد گفت: جنوب استان کرمان از لحاظ شاخص‌های مربوط به تخت و امکانات درمانی نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است.
کد خبر: ۶۳۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 19 July 2018

قاسم جان بابایی چهارشنبه شب و در جریان سفر یک روزه خود به جنوب استان کرمان و در بازدید از پروژه‌های درمان این منطقه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: کارهای خیلی خوبی در این منطقه انجام شده و نصب تجهیزات تعدادی از آنها رو به اتمام است که بزودی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی تصریح کرد: با وجود کارهایی که در قالب طرح تحول سلامت در جهت ساختن بخش‌های ویژه در این منطقه انجام شده اما عقب‌ماندگی‌هایی هنوز وجود دارد که باید رسیدگی و جبران شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) جیرفت دارای مشکلاتی از جمله اتاق عمل، بخش دیالیز و غیره است که بزودی به همه آنها رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان جیرفت کلینیک بسیار خوبی در حال آماده‌سازی است که طی دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد افزود: با بهره‌برداری از این کلینیک نیمی از مشکلات مردم رفع می‌شود.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه بیمارستان زنان جیرفت نیاز به بخش ان‌آی‌سی‌یو و بخش‌های مربوط به ال‌دی‌آر است افزود: این بخش‌ها در حال راه‌اندازی هستند که از لحاظ تاسیسات کمک‌های خوبی نیز به آنها شده است.

وی عنوان کرد: شهرستان‌های جنوب کرمان نیز دارای مشکلات زیادی از جمله نبود پزشک متخصص و فضاهای درمانی در رودبارجنوب است که باید برای آنها چاره‌اندیشی کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در شهرستان کهنوج مهم‌ترین مشکل ما مسئله تاسیسات است افزود: از لحاظ سیستم سرمایشی نیز شرایط مناسبی ندارد که امیدوارم با این بازدید بتوانیم برای آنها کاری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان کهنوج نیز کلینیک ویژه و بخش اورژانس در حال راه‌اندازی است که با بهره‌برداری از آن مشکلات منطقه نیز برطرف می‌شود گفت: جنوب استان کرمان محرومیت جدی دارد.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه جنوب استان کرمان از لحاظ شاخص‌های مربوط به تخت و امکانات درمانی نسبت به میانگین کشوری بسیارپایین است، عنوان کرد: شاخص تعداد تخت در جنوب کرمان زیر یک دهم است و امیدوارم با بهره‌برداری از پروژه‌های درمانی که در حال انجام است این شاخص‌ها افزایش یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیمارستان کاشانی جیرفت شاخص زایمان طبیعی بسیار خوبی دارد، گفت: زایشگاه این بیمارستان سنتی و قدیمی است اما دانشگاه توانسته بخش زایشگاه جدید با امکانات خوب را آماده کند که بزودی نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار