معاون صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه تمام انبارهای نگهداری کالا در استان باید ثبت سامانه باشند و گرنه محتکر محسوب می‌شوند گفت: در تامین کالاهای مورد نیاز مردم هیچ مشکلی نداریم و بیش از پنج برابر مصرف مردم ذخیره‌سازی شده است.
کد خبر: ۶۳۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 19 July 2018

محمدرضا خواجوئی در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت اقدامات ویژه‌ای برای تنظیم بازار آغاز کرده و در حال اجرا است اظهارداشت: قوانینی داریم که مربوط به سال‌های قبل است که این قوانین امروز نیازمند بازنگری است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسئولیت تنظیم بازار با جهاد کشاورزی است و تعیین قیمت‌ها در ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود افزود: عمدتا این کالاها، کالاهای اساسی و مایحتاج زندگی مردم است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه سایر کالاهای که در اولویت دوم هستند توسط صنعت، معدن و تجارت تعیین نرخ می‌شوند بیان کرد: این کالاها معمولا براساس فاکتور معتبر و درصد ضرائب سود، فروشنده کالای خود را می‌فروشد و تا 20 درصد مجاز است سود خود را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه کالاهای تولیدی ما براساس نرخ پیشنهادی واحد تولیدی و آنالیز قیمتی که در مرحله بعد انجام می‌شود قیمت‌گذاری می‌شود گفت: در کمیسیون صنعت و معدن این قیمت‌ها بررسی و در ستاد تنظیم بازار مصوب و نرخ‌گذاری می‌شود.

خواجوئی با بیان اینکه در تامین کالاهای مورد نیاز مردم هیچ مشکلی نداریم عنوان کرد: بیش از پنج برابر مصرف مردم ذخیره‌سازی شده و مردم نگران نباشند.

وی با اشاره به اینکه جلسات مختلفی با اتحادیه‌ها برای حمایت از کالای داخلی برگزار شده افزود: اعتقاد داریم که تولید باکیفیت رونق اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه امروز اکثر مردم کالای بی‌کیفیت نمی‌خرند تصریح کرد: امروز برای صادرات هم نیازمند تولیدات باکیفیت هستیم.

وی افزود: دولت به تمام دستگاه‌ها ابلاغ کرده که از خرید کالای خارجی که مشابه داخلی آن وجود دارد خودداری شود.

خواجوئی با بیان اینکه تمام انبارهای نگهداری کالا در استان باید ثبت سامانه باشند بیان کرد: اگر انبارداری این کار را انجام نداده باشد در صورت مشاهده نگهداری کالا محتکر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن تمام همت خود را برای التهاب بازار در کشور گذاشته است گفت: نباید اقداماتی انجام شود که دشمن از آن بهره‌برداری کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه طرح‌های دانش‌بنیان در استان را پیگیری می‌کنیم بیان کرد: طرح‌های کوچک هم اشتغالزایی بیشتری دارند و هم ارزش افزوده بیشتری ایجاد می‌شود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار