مدیرجهاد کشاورزی رفسنجان گفت:در بیست و پنج سال گذشته ۹۲۵۸ هکتار باغات رفسنجان به سیستم آبیاری تحت فشار و ۳۰۰ هکتار آبیاری زیرسطحی مجهز شدند.
کد خبر: ۶۳۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ 21 July 2018

بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان در باره عملکرد این مدیریت در خصوص آبیاری‌های نوین طی40سال اخیر گفت: این شهرستان یکی از بحرانی‌ترین شهر‌های کشور از نظر منابع آبی می‌باشد که در سال ۷۲ برای اولین باردولت وقت، جهت حل این معضل ترویج سیستم‌های آبیاری تحت فشار را در دستور کار خود قرار داد و اولین طرح الگویی را در سطح ۲ هکتار طی سال‌های ۷۳-۷۲ در هنرستان کشاورزی امام حسین (ع) اجرائی کرد.

وی با بیان اینکه پس از این با بازدید‌های مکرر کشاورزانی از طرح الگویی و تخصیص تسهیلات بانکی اجرای اینگونه طرح‌ها در سطح شهرستان رونق یافت، افزود: از سال ۷۲ تا سال ۸۷ به میزان ۲۵۰۲ هکتار آبیاری تحت فشار اجرا گردیده و اعتبارات به صورت تسهیلات بانکی پراخت گردیده و از سال ۸۸ تا کنون نیز به میزان ۶۷۵۶ هکتار آبیاری تحت فشاردر این شهرستان اجرا و برای انجام آن مبلغ ۲۴۸ میلیارد ریال به صورت بلاعوض به کشاورزان پرداخت گردید.

رضایی تصریح کرد: تعداد ۱۷۰۰ هکتارنیز در سال ۹۶ جهت انجام آبیاری نوین به سازمان معرفی شده اند و تعداد ۲۰ طرح به میزان ۱۰۸۶ هکتار در شهرستان در حال اجرا می‌باشد.

وی با اعلام اینکه وجود بحران‌های خشکسالی متعدد و نظر به اینکه منطقه پسته کاری شهرستان عمدا خرده مالک می‌باشند، افزود: چند سال است که آبیاری زیر سطحی کم فشار مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است در این مدت این سیستم در بالغ بر ۳۰۰ هکتار از باغات اجرا شده و روز به روز بر تقاضای کشاورزان اضافه می‌گردد و در حال حاضر ۵۰۰ هکتار پرونده آبیاری از این نوع در دست اقدام می‌باشد.

منبع: باشگاه خبرنگارن جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار