احمدی‌نیک محیط‌بان شهرستان قلعه‌گنج در حین تعقیب شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۳۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵ 28 July 2018

شامگاه جمعه شهید مهدی احمدی‌نیک پرسنل اداره کل حفاطت محیط زیست استان کرمان جمعی شهرستان قلعه‌گنج در پی اجرای ماموریت سازمانی وعملیات تعقیب و گریز و درگیری با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسید.

رضا جزینی‌زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به جزیئات این واقعه در گفت‌وگو با تسنیم اظهارداشت: شهید احمدی‌نیک از نیروهای زبده، کارآمد و فعال در منطقه حفاظت شده جنوب استان کرمان بود که در جهت حفظ انفال الهی و طبیعی از هیچ کوششی فروگذار نبوده است.

وی با بیان اینکه تا‌کنون بیش از 120 شهید و ده‌ها جانباز در راه حفظ طبیعت سرزمینمان تقدیم محیط زیست کرده‌ایم گفت: این داغ بزرگ و اشک چشم فرزندان، همسران، مادران و پدران این شهیدان لکه ننگینی بر پیشانی متخلفین و شکارچنیان غیر مجاز است که چشم طعم به محیط زیست ایران اسلامی ما دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه متاسفانه عده‌ای برای رسیدن به منافع کوچک و زودگذر دنیایی و دست‌اندازی به انفال طبیعی و الهی در اوج قصاوت اقدام به این اعمال ناجوان مردانه می‌زنند افزود: خوشبختانه با اقدام سریع یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان این متخلفان دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.

وی با بیان اینکه اداره کل محیط زیست استان در حفاظت از محیط زیست و در عمل به وظایف خود به هیچ عنوان کوتاهی نکرده و نسبت به متخلفان به شدت و قاطعیت عمل می‌کند افزود: متخلفین دست از شرارت برداشته و در غیر این صورت منتظر شدیدترین برخوردها در برابر قانون باشند.

به گزارش تسنیم، شهید مهدی احمدی‌نیک فرزند شهید بزرگوار دوران دفاع مقدس شهید مراد احمدی‌نیک است که در سال 90 به صورت رسمی در سازمان حفاظت محیط زیست استخدام شده است و دارای 3 فرزند است.

وی در شامگاه جمعه مورخ پنجم مردادماه با شکارچی غیر مجاز روبه رو شده و شروع به عملیات تعقیب و گریز می‌کنند که در این عملیات ماشین محیط بانان دچار سانحه می‌شود و پس از برخورد با یک تپه شنی راننده خودرو به شهادت می‌رسد.

لازم به ذکر است، حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان قلعه گنج یک میلیون هکتار است که منطقه مارز با 200 هکتار وسعت کاملا حفاظت شده است.70 درصد عرصه تالاب جازموریان در حوزه شهرستان قلعه گنج واقع است. قلعه گنج یکی از هفت شهرستان جنوب کرمان است که در فاصله 430 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار