کارشناس آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت:با آزمایشات انجام شده کیفیت آب آشامیدنی کرمان در حد مطلوب است.
کد خبر: ۶۳۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 29 July 2018

شهسوار؛ کارشناس آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: از تاریخ ۲۷ تیر تا ۲ مرداد جاری ۷۵ مورد نمونه آزمایش آب شرب در آزمایشگاه آبفای کرمان شامل آزمون میکروبی، آزمون EC و TDS و آزمون شیمیایی انجام شد و کیفیت آب آشامیدنی در حد مطلوب است.

همچنین اکبر مشایخی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت گفت: به منظور توزیع عادلانه آب و جلوگیری از ورود هر نوع آلودگی به شبکه آبرسانی، شناسایی و جمع آوری انشعابات غیر مجاز با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: در همین راستا، طی ماه گذشته ۱۷۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در این شهرستان شناسایی شد که ۱۰۰ فقره پس از طی مراحل قانونی به مجاز تبدیل شد.

مشایخی با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از شبکه آب، در توزیع عادلانه آب اخلال ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در واقع کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه آبرسانی وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزینه خدمات خود و ایجاد اخلال در آبرسانی به مشترکین و تضییع حقوق آنها، موجب وارد شدن خسارت و ورود آلودگی به شبکه آبرسانی نیز می‌شوند، به همین دلیل موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.

مدیر امور آبفا جیرفت در پایان با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف تصریح کرد: هدف از شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز اشاعه فرهنگ مصرف صحیح آب و مقابله با هدر رفت‌های گسترده از شبکه آبرسانی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار