مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه ثبت‌نام بیمه تکمیلی رایگان برای تمامی رانندگانی که کارت هوشمند دارند، آغاز شده است، گفت: تمامی رانندگان و همسران آنها از بیمه تکمیلی رایگان بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۶۳۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 29 July 2018

سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی  با بیان اینکه عمده خواسته‌های بخش حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت و آن دسته از درخواست‌ها که نیاز به دریافت مجوز داشت به مجلس ارائه داده شده است اظهار داشت: از 30 تیرماه تاکنون همان روالی را که دنبال می‌کردیم ادامه داده‌ایم و شرکت‌های حمل و نقل به خوبی همکاری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه چیزی به نام اعتصاب در کرمان نداشتیم و مانند گذشته حمل بار در استان انجام می‌شود گفت: مشکل اصلی ما در بحث حمل و نقل متناسب نبودن بار با سیستم حمل و نقلی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه در 10 سال گذشته رشد بار در استان 40 درصد بوده است درحالی که ناوگان حمل و نقل ما 100 درصد رشد کرده است بیان کرد: تعداد ماشین‌ها دو برابر شده است در صورتی که میزان بار ثابت بوده است.

رقابت منفی میان کامیون‌داران باعث کاهش نرخ کرایه بار شد

وی با اشاره به اینکه با وضعیت رکود اقتصادی حال حاضر در کشور و تحریم‌ها باعث شده است تولید بار کم شود افزود: در شرایط فعلی کرایه بار توافقی است و تعداد زیاد کامیون‌ها باعث شده است که رقابت منفی میان خود کامیون‌داران و شرکت‌های حمل بار ایجاد شود و قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

حاج‌سیدعلیخانی با بیان اینکه دلیل پایین بودن نرخ حمل بار عرضه و تقاضا بازار است گفت: حمل بعضی از کالاهای مشخص به صورت شرکتی و قرارداد مشخص انجام می‌شوند و در این بخش باید کرایه‌ها تعدیل شوند چرا که این قراردادها از قبل بسته شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات حمل و نقل استهلاک زیاد ناوگان حمل و نقل است افزود: درحال حاضر میانگین ناوگان حمل و نقل در استان 14سال است و امکان جایگزینی ناوگان جدید با شرایط اقتصادی و تحریم‌ها میسر نیست.

80 درصد لاستیک ماشین‌های سنگین وارداتی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه استهلاک کامیون‌ها به‌دلیل عمر زیاد آنها، بالا است تصریح کرد: در شرایط فعلی و با تحریم‌های موجود قیمت کالاها بالاتر رفته است که قطعات و لوازم یدکی کامیون‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شرایط را برای رانندگان کامیون‌ها سخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه مصرف و استهلاک لاستیک در کامیون‌ها زیاد است و باید مرتب تعویض شود گفت: با هماهنگی مدیریت استان، کارخانه لاستیک و سازمان صنعت معدن تجارت برنامه‌ریزی در این خصوص در استان شکل گرفته و تعدادی نمایندگی معرفی شده است.

حاج‌سیدعلیخانی با بیان اینکه لاستیک ماشین‌های سنگین عمدتا توسط لاستیک بارز کرمان تولید و در کشور توزیع می‌شود افزود: سهمیه‌ای به نمایندگی‌ها داده می‌شود و از تاریخ 26 تیرماه که این مسئله مدیریت شده توزیع لاستیک از طریق نمایندگی‌ها انجام می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه 75 تا80 درصد لاستیک ماشین‌های سنگین وارداتی بوده و فقط بین20 تا 25 درصد تولید داخل است بیان کرد: با بالارفتن قیمت ارز قیمت لاستیک وارداتی بالاتر رفته و به همین دلیل درخواست برای لاستیک داخلی بیشتر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه رانندگان ماشین‌های سنگین متقاضی بیمه تکمیلی بودند گفت: 450 هزار نفر راننده سنگین در کشور داریم که با همسران آنها 900 هزار نفر می‌شود و با پیگیری‌های که انجام شده است مجوز بیمه تکمیلی برای آنها دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام بیمه تکمیلی رایگان برای تمامی رانندگانی که کارت هوشمند دارند آغاز شده است افزود: با پایان ثبت‌نام، بیمه تکمیلی رانندگان آنها آغاز شده و تمامی رانندگان و همسران آنها از بیمه تکمیلی رایگان بهره‌مند می‌شوند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار