دادستان عمومی و انقلاب شهربابک گفت: مجازات‌های جایگزین حبس تفکری نوین و صحیح است اما از نظر اجرا، تقنین و اجتماع با مشکلاتی مواجه است.
کد خبر: ۶۳۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 02 August 2018

ایمان شهسواری دادستان عمومی و انقلاب شهربابک گفت: دادگاه‌ها از حیث تقنین در حوزه مجازات‌های جایگزین حبس با مشکل صدور رای مواجه هستند و قانونگذار در موارد محدودی اجازه داده است و از حیث اجرا ابزار‌های لازم در اختیار دادستان‌ها نیست.

وی وضعیت امنیتی شهرستان شهربابک را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: قانون جدید آیین دادرسی کیفری از حیث کشف جرم دچار نقص‌ها وایراداتی است و در برخی موارد موجب تجری خلافکاران می‌شود.

شهسواری گفت: تنظیم این تعداد تخلف در قانون آیین دادرسی کیفری برای قضات که سرمایه‌های قوه قضاییه هستند قطعا موجب آسیب و خسران و بی انگیزگی آنها است.

وی به اقدامات انجام شده درراستای کاهش جمعیت کیفری نیز اشاره کرد و افزود: در این راستا استفاده از مرخصی پایان حبس و فعال کردن مددکاری مهمترین اقدامات انجام شده است که موجب کاهش جمعیت کیفری شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهربابک گفت: ارتقا فرهنگ عمومی، ارتقا سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری موجب کاهش معضلات اجتماعی می‌شود.

وی افزود: به منظور مقابله با زمین خواری نیز جلسات شورای حقوق بیت المال به صورت مستمر تشکیل، کارگروه زمین در اداره اطلاعات برگزار و دستورات قاطع نیز انجام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار