مسئول کانون بیماران هموفیلی سیرجان گفت:۵۰ نفر بیمار هموفیلی سیرجان نیازمند حمایت خیرین برای حفظ سلامت خود و ادامه حیات هستند.
کد خبر: ۶۳۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 02 August 2018

بی بی فاطمه خاکسار، مسئول کانون بیماران هموفیلی سیرجان در گردهمایی بیماران هموفیلی که امروز در سالن مهر شهرداری این شهر برگزار شد گفت: ۵۰ نفر بیمر هموفیلی ماهیانه بیش از ۵ میلیون ریال هزینه درمانی برای طی مراحل سلامت خود را دارند که تامین نمیشود.

وی افزود :بیماران حتی برای مراحل فیزیو تراپی، سونو گرافی و دندانپزشکی به مرکز استان کرمان اعزام می‌شوند که این یکی دیگر از مشکلات آنان است و مقرر شد معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان نسبت به تامین این بخش‌های درمانی ویژه بیماران هموفیلی اقدام کند که نیازمند حمایت مسئولین استان و شهرستان است.

مسئول کانون بیماران هموفیلی سیرجان با تشریح وضعیت بیماران هموفیلی و نیاز خونی آنان گفت: بیماران هموفیلی را تنها نگذاریم ودسترسی به دارو‌های این بیماران باید راحت و آسان باشد و مسئولین وزارت بهداشت در خصوص طرح‌های پیشگیری از تولد بیمار هموفیلی گسترده‌تر اقدام کنند.

خاکسار افزود: گرچه بیماری هموفیلی قابل درمان است، اما این بیماران نیازمند مراقبت‌های صحیح هستند و باید صدای آنان را به خوبی بشنویم و به خواسته آنان هم توجه کنیم وبیماران هموفیلی نیازمند حمایت‌های اجتماعی به خصوص در حوزه اشتغال و خدمات روان شناسی هستند.

این مراسم با اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارائه راهکار‌های لازم در خصوص حمایت از بیماران هموفیلی همراه بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار