معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: ۱۰۰ درصد اوراق قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان راور به صورت الکترونیک و از طریق سامانه ثنا ابلاغ می‌شوند.
کد خبر: ۶۳۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ 02 August 2018

حمید خالقی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان در رابطه با وضعیت ابلاغ الکترونیک در استان کرمان گفت: پس از راور، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کوهبنان با ۹۲ درصد ابلاغ الکترونیک رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

این مقام قضائی افزود: دادگاه شهرستان کوهبنان با ۸۲ درصد ابلاغ الکترونیک بیشترین درصد ابلاغ الکترونیک را در دادگاه‌های استان به خود اختصاص داده است و دادگاه شهرستان‌های سیرجان و ریگان در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

خالقی اظهار کرد: دادگاه‌های عمومی بخش ساردوئیه، کشکوییه و ماهان بیشترین ابلاغ الکترونیک را در دادگاه‌های بخش استان دارند.

وی با اشاره به ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲که قوه قضائیه موظف است اوراق قضایی را از طریق سامانه‌های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ کندگفت: مراجعان به دستگاه قضایی نیز موظفند برای ثبت نام و دریافت الکترونیکی اوراق قضایی به سامانه‌ی ثنا که به این منظور ایجاد شده، مراجعه کنند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد:سامانه ثنا رضایت‌مندی بیشتر شهروندان را از طریق خدمات‌رسانی باکیفیت همراه با آسان‌تر و کوتاه شدن فرآیند دادرسی، را بدنبال داشته است.

خالقی بیان کرد: در شیوه جدید ابلاغ اوراق قضائی مشکلات مردم در شیوه سنتی رفع شده است و از رفت و آمد آن‌ها به سیستم قضایی جلوگیری و نیازی به مراجعه معمولی به درب منزل مردم وجود ندارد.

این مقام قضایی در ارتباط با مزایای ابلاغ الکترونیک قضایی اظهار کرد: ابلاغ به شخص مخاطب، تسریع در امر رسیدگی، رفع اطاله دادرسی ها، کاهش موجودی شعب، جلوگیری از هرگونه تخلف و خطا در امر ابلاغ، کاهش هزینه‌ها و اطلاع رسانی سریع و لحظه‌ای، حفظ حریم خصوصی را از جمله مزایای ابلاغ الکترونیک می‌باشند؛ و همچنین افراد می‌توانند کلیه اوراق قضائی مربوط به خود را روی گوشی تلفن همراه مشاهده کنند.

وی در خصوص راه اندازی ابلاغ نیمه الکترونیک اظهار داشت: در این روش ابلاغ به صورت سنتی برای طرفی که ثبت نام نکرده است ارسال می‌شود و از وی خواسته می‌شود که به سامانه مراجعه کند و ثبت نام نماید و در نهایت تصمیم نهایی برای فردی که در سامانه ثبت نام نکرده باشد، ارسال نخواهد شد و الزاماً جهت ملاحظه آن باید در سامانه ثنا ثبت نام نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار