آنچه در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد:
ائمه جمعه مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های این هفته بیشتر به مسائل معیشتی و همچنین وضعیت بازار پرداختند و همچنین توصیه هایی هم به دولتمردان داشتند.
کد خبر: ۶۳۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 03 August 2018
ائمه جمعه مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های این هفته بیشتر به مسائل معیشتی و همچنین وضعیت بازار پرداختند و همچنین توصیه هایی هم به دولتمردان داشتند. آنچه در ادامه منتشر می شود گزیده ای از سخنان ائمه جمعه استان است که منتشر می شود.
آقای استاندار بازرسان آمدند اما بی فایده بود
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه امروز مطالبه مردم چند مسئله است عنوان کرد: دولت هر وزیری هر مدیری هر استانداری هر مدیرکلی که نتوانست کارنامه موفقی ارائه دهد و ناکارآمد بود عزل شود و از یک مدیر باانگیزه و جسور و انقلابی با روحیه جهادی و متخصص و دلسوز و فساد ستیز را جایگزین او کند و دوم خواسته مردم از دولت بستن گلوگاه فساد در دولت اعم از بانکها و گمرکات و بنادر و مناطق آزاد و مراکز ثبت سفارش تخصیص ارز است این باید اولویت باشد نظارتها و بازرسی ها باید محکم تر و شدیدتر باشد در استان ما این ضعیف است و الا چرا این همه گرانی و گران فروشی است.
خطیب جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: بازرسی و نظارت مقدم بر برخورد قضایی است نباید فساد اتفاق بیفتد نه اینکه بگوئیم دستگاه قضا بیاید کشف و برخورد کند در سطح استان بصورت وحشتناک حتی اجناس انبار شده قدیمی به قیمت روز به فروش می رسد این اوج بی انصافی و ظلم به مردم است.
وی خطاب به استاندار استان گفت: جناب آقای استاندار همه اداره هایی که با کسبه و بازار سر و کار دارند نیازمند نیروی با انگیزه و انقلابی و جهادی هستند مردم زیر بار برخی مدیران ناکارآمد له می شوند قیمت اجناس مرتب در حال افزایش است فقط قیمت گوشت و سایر مایحتاج را در شهر قلعه رئیسی ببینید بازرسان صنعت و معدن آمدند تشکر می کنم ولی بازدارنده نبود. 
 
مایوسان و غرب پرستان بگویند مقصر کیست؟ / خبرنگار نباید قلم فروشی کند! / رحم کنید، وضعیت معیشت و فقر ناراحت کننده است / ما برای شکم قیام نکردیم که با گرانی تخم مرغ فتنه به پا کنیم
 
خبرنگار نباید قلمش را بفروشد
صلواتی به روز خبرنگار هم اشاره و تاکید کرد: خبرنگار یعنی عرصه قربانی شدن است نه کسب سود، شهرت، مقام و قدرت است و یک حرفه مقدس که دارای قداست است و رسالت یک خبرنگار روشنگری آگاهی بخشی و اطلاع رسانی با صداقت و شجاعت و با محور انصاف و تقوا است و باید دانست که حفظ و حرمت آبروی جامعه رسالت خبرنگاران است و خبرنگار می بایست متعهد باشد و به قلم خود تعهد داشته باشد و قلمش را نفروشد و همسویی با بعضی مدیران یا خبرنگار فلان مدیر این توهین به این شغل مقدس است که لازم است از تلاش های همه اصحاب رسانه در منطقه چاروسا تقدیر و تشکر کنم چرا که حقا در این عرصه زحمت می کشند و گره بسیاری از مشکلات با قلم ایشان باز می‌شود.
مایوسان و غرب پرستان بگویند مقصر کیست؟
امام جمعه کبگیان خطاب به برنامه ریزی تیم های عملیاتی دشمن برای خلال در نظام و تشنج امنیت روانی در جامعه گفت: تیر دشمن برای راه اندازی تیم های عملیاتی جهت فریب اذهان عمومی با هدف اغتشاش در روزهای گذشته  بازهم به سنگ خورد.
وی گفت:این برنامه ریزی که حول ۱۴محور داخلی، ۹محور منطقه ای و۶ محور فرامنطقه ای، گنجانده شده بود بازهم با هوشیاری مردم انقلابی آرزوی دشمن را به گور برد و دشمن باز برطبل توخالی کوبید.
حجت الاسلام وحدانی فر خطاب به عده ای مأیوس و غرب پرست که عدم موفقیت دولت را دخالت نیروهای انقلابی میدانند گفت: وقتیکه توصیه های مقام معظم رهبری علی رغم زحمات تیم مذاکره کننده در گوش عزیزان فرو نرفت وآمریکا با عدم توجه به مذاکرات به هیچکدام ولو نسیه عمل نکرد بنظر شماها مقصر کیست؟.
مایوسان و غرب پرستان بگویند مقصر کیست؟ / خبرنگار نباید قلم فروشی کند! / رحم کنید، وضعیت معیشت و فقر ناراحت کننده است / ما برای شکم قیام نکردیم که با گرانی تخم مرغ فتنه به پا کنیم
 

امام جمعه کبگیان تصریح کرد: شما تابع حکم عقل خویش میدانید که در قصه افزایش قیمت سکه و دلار چه کسانی تابع کدام جریان نقش دارند که درنهایت بی شرمی با حمایت گروهک ضد انقلاب و دامن زدن به اغتشاشات درونی، ترغیب مردم میخواهند عدم کفایت خود را به ناتوانی نظام در حل مشکلات اقتصادی وتشبیه به نظام ونزوئلا نسبت دهند!.
حجت الاسلام وحدانی فر افزود: درمواقع کنونی دولت با برنامه ریزی دقیق وعزم راسخ انقلابی در برخورد جدی با مفسدان اقتصادی ومعرفی به ملت بابستن گلوگاه ورود کالا ومراکز ثبت سفارش شخصی ارز اهمیت هوشیاری مردم در رد درخواست فتنه گران را ارج نهد.
این خطیب جمعه خطاب به دولت گفت: اگر مسئولی علی رغم فرصت سوزی های قبلی ناکارآمد باشد کنار برود تا با اعتماد چرخه امور کشور با دستان پرتوان جوانان ارزشی و مستعد این مرز وبوم اداره شود.
علی وحدانی فر تصریح کرد:تجدید نظر در کابینه دولت با تلاش مردم در کنار توجه به ضروریات و یکروئی تعامل دولت مردان با مردم و اهتمام دراجرای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی میتواند کمک شایانی به اقتصاد فعلی کشور کند.
امام جمعه کبگیان با اشاره به وضعیت امنیتی خاور میانه خطاب به حاظرین گفت: روئیای عربستان سعودی در حکمرانی بر منطقه با بستن گلوگاههای اقتصادیش به سرابی تبدیل شد که فکر حاکمیت بر جامعه اسلامی را از سر خود بیرون کند و اولین تنگنای اقتصادی آل سعود ماهیت سیاستهای پوالیش در منطقه بر همگان را آشکار کرد وخوب می فهمد تمام معادلات ورود وخروج پروژه خرید وفروش نفت خود وشرکائشان  بستگی به چراغ سبز جمهوری اسلامی ایران دارد و شرکاء سرمایه گذارشان به آنان هشدار داده اند!.
 
مایوسان و غرب پرستان بگویند مقصر کیست؟ / خبرنگار نباید قلم فروشی کند! / رحم کنید، وضعیت معیشت و فقر ناراحت کننده است / ما برای شکم قیام نکردیم که با گرانی تخم مرغ فتنه به پا کنیم
 
 رحم کنید، وضعیت معیشت و فقر ناراحت کننده است
خطیب جمعه چرام در خطبه های دوم نماز سیاسی،عبادی این هفته با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و با بیان اینکه عملکرد بازاریان در جامعه اسلامی نمایش مسلمان بودن ما است،گفت : احتکار ،گران فروشی و بی انصافی در معامله از ساحت یک مسلمان حقیقی بدور است،ما تا خودمان بر یکدیگر رحم نکنیم خداوند رحمتش را بر ما ارزانی نمی کند،مسلمانان، بر یکدیگر ترحم کنیم وضعیت معیشت وفقر ناراحت کننده است.
حجت‌الاسلام سید نورالله افشار افزود: غالب بازاریان ما انسان های صالح وشایسته اند،تعداد کمی قصد اخلال در بازار را دارند،فضای روانی به وجود می اورند،گران فروشی میکنند، گاها یک جنس در چند مغازه چند قیمت متفاوت دارد.
حجت الاسلام افشار ابراز کرد: تعزیرات ونهادهای نظارتی بر بازار چه برخوردی کرده، چرا اگر برخوردی صورت میگیرد برای بعضی بازدارنده نیست،مردم گلایمند هستند.مردم انقلاب را متعلق به خود میدانند اما از این عدم رسیدگی ها وعدم نظارت های بازدارنده نگران هستند.
وی با تاکید بر این مطلب که فشارهای اقتصادی وروانی دشمن باید مورد توجه مسولان قرار گیرد،خاطرنشان کرد: جنگ روانی دشمن برای فشار بر اقتصاد ما است،الان جمهوری اسلامی دریکی از بهترین وضعیت ها از حیث منابع ارزی است منابع ارزی ،صادرات ،ارتباط های بین المللی با سایر کشورها و توجه کشورهای منطقه به نقش اثر گذار جمهوری اسلامی اینها هر کدام برای اعتبار یک کشور در جامعه جهانی کفایت میکند،مردم ومسولین مرعوب جنگ روانی دشمن نشوید و با صبر واستقامت این تهدید دشمن را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.
امام جمعه چرام تصریح کرد: کسانی در این وضعیت ارز دولتی گرفتند اما کالا وارد نکردند چنین افرادی مفسد اقتصادی اند، کسانی که کمک به جنگ روانی دشمن میکنند باید توسط قوه قضاییه با آنها بشدت برخورد شود،در بعضی کشورها اخلال گران اقتصادی اعدام میشوند تا درسی برای همه باشد،چرا با این افراد چنین برخوردی نمیشود.این افراد چه پشتوانه هایی دارند.ترحم براین مفسدان اقتصادی خیانت به قشر مستضعف است.
 
مایوسان و غرب پرستان بگویند مقصر کیست؟ / خبرنگار نباید قلم فروشی کند! / رحم کنید، وضعیت معیشت و فقر ناراحت کننده است / ما برای شکم قیام نکردیم که با گرانی تخم مرغ فتنه به پا کنیم
 
عده ای هنوز بچه گانه ذوق زده می شوند!
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر لنده به انتظارات مردم از مسؤولان اشاره کرد و یادآور شد: جایگزینی نیروهای انقلابی با وزرا و مسؤولان ناکارآمد، بستن گلوگاه‌های فساد مثل گمرک و ارز، باور به ظرفیت داخلی و اعتماد به آن، باور به شعار سال و تلاش در جهت تحقق شعار می‌توانیم از مهمترین انتظارات مردم از مسؤولان است.
محمودی‌اصل در ادامه گفت: مسىولان باید صادقانه با مردم صحبت کنند و اگر برنامه‌ای در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و نیاز به همکاری مردم دارد را با آنها در میان بگذارند تا بهتر بتوانیم به نتیجه برسیم.
وی در ادامه به صحبت‌های اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص مذاکره بدون قید و شرط با ایران اشاره و افزود: عده‌ای هنوز از این وعده آمریکا ذوق بچه‌گانه دارند و دنبال پالس دادن به دشمن هستند.
خطیب نماز جمعه لنده خاطرنشان کرد:  در پنج سال گذشته و در مسأله برجام شاهد فریبکاری و بد عهدی آمریکا بوده‌ایم و هرچند این حکایت سالهاست گریبانگر جامعه بوده است.
محمودی‌اصل به ویژگی‌های دولت آمریکا اشاره و افزود: دروغگویی، ظلم، حمایت از ظالم، هدر دادن زحمات تیم هسته‌ای ایران، زدن زیر معاهدات بین‌المللی از مهمترین ویژگی‌های دولتمردان امریکایی بوده و در این امر ملت ایران تجربه باارزش غیر قابل اعتماد بودن و بی اعتمادی به آمریکا را به دست آورده است.
وی ادامه داد: متأسفانه برخی به خاطر مقاومت مردم و رهبری در پاسداشت انقلاب و ارزش‌ها لجاجت به خرج داده و با ولی فقیه و نیروهای انقلابی به مخالفت بر می‌خیزند.
امام جمعه لنده گفت: غافل از اینکه اگر ملت ایران می‌خواست تسلیم آمریکا شوند 40 سال سختی را تحمل نمی‌کرد، اعتقاد به ولایت و پشتیبانی از ولی فقیه همواره سرمشق راه و هدف ملت ایران بوده و هست.
محمودی‌اصل افزود: آمریکا از ایران اسلامی و شیعی می‌ترسد، از خطر افتادن اسرائیل و نوکران خود در منطقه هراس دارد و به همین خاطر جنگ نظامی را کنار گذاشته و جنگ فرهنگی و اقتصادی را در پیش گرفته است.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ دشمنان اشاره و گفت: همانطور که در موضوع هسته‌ای و ... شاهد نفوذ دشمنان بودیم بدانید که در موضوعات و مشکلات جدید اقتصادی نیز این مهم نباید فراموش شود و نفوذ دشمنان وجود دارد.
 
مایوسان و غرب پرستان بگویند مقصر کیست؟ / خبرنگار نباید قلم فروشی کند! / رحم کنید، وضعیت معیشت و فقر ناراحت کننده است / ما برای شکم قیام نکردیم که با گرانی تخم مرغ فتنه به پا کنیم
 
 ما برای شکم قیام نکردیم که با گرانی تخم مرغ فتنه به پا کنیم
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با بیان اینکه ما برای این افتخارات قیام کردیم و مقاومت می‌کنیم، ادامه داد: دشمن تسلیم شدن ما را می‌خواهد، اما بداند ما فرزندان کربلا و عاشوراییم تسلیم شدن در کار ما نیست.
خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: ما برای شکم قیام نکردیم که با گران شدن مرغ و تخم‌مرغ فتنه به پا کنیم و به حاکمیت فشار بیاوریم.
حسینی با بیان اینکه کشور ما سرشار از نعمت است و اگر درست مدیریت شود جمعیت 400 میلیون نفری را جواب می‌دهد، بیان داشت: آب و حامل‌های انرژی که ما داریم بر اساس استانداردهای جهانی پاسخگوی نیاز جمعیت 400 میلیونی است.
وی،با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: کسانی از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند.گاهی وقت این مشکلات ناشی از سوء مدیریت است که دولت باید مدیران دغدغه‌مند، انقلابی و متخصص بکار گیرد و جلوی کسانی که سوء استفاده می‌کنند گرفته شود.
حسینی با بیان اینکه دستگاه قضایی باید با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کند، گفت: کسانی که طلا و ارز از کشور خارج می‌کنند تا به دست اسرائیل برسد اینها برنامه دارند و باید کنترل شوند.
حسینی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی باید قاطع و سریع با مفسدان اقتصادی برخورد کند، ادامه داد: چرا دستگاه قضایی ساکت نشسته؟ چرا امثال شهرام جزایری باید آزاد باشند که بخواهند از کشور فرار کنند؟
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: مفسد اقتصادی که در جنگ دشمن موج‌سواری می‌کند محارب نظام بوده و حکمش اعدام است.
حسینی با اشاره به اینکه عده‌ای خیانت می‌کنند و برخورد هم نمی‌شود خواستار قاطعیت قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی شد و گفت:این خواسته مردمی است که برای نظام،انقلاب و وطن خون دادند.
وی، تأکید کرد: دادستان‌ها و قوه قضائیه گوش شنوا داشته باشند و خواسته‌های مردم را بشنوند.
 
مایوسان و غرب پرستان بگویند مقصر کیست؟ / خبرنگار نباید قلم فروشی کند! / رحم کنید، وضعیت معیشت و فقر ناراحت کننده است / ما برای شکم قیام نکردیم که با گرانی تخم مرغ فتنه به پا کنیم
 
از آن طرف هم خبر می‌شنوی که سرمایه ملت را بردند وخوردند
خطیب  موقت جمعه گچساران اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که دستگاه قضایی باید هرچه سریعتر به پرونده مفسدان اقتصادی رسیدگی کند و به مردم گزارش بدهد” ،آنهایی که سرمایه ملت را به یغما می برند شب می‌خوابیم و صبح بلند می شوی و می بینی اجناس در حال گرانتر شدن هستند.
صفایی افزود: از آن طرف هم خبر می‌شنوی که سرمایه ملت را بردند وخوردند، تاکی باید این حرف ها را شنید تا کی باید این سخنان را شنید وعده‌ها به این ملت داده شد وعده راحتی ، آسایش و رفاه به این ملت داده شد،به خدا قسم کسانی که ظلم می‌کنند، آنهایی که برای ملت بزرگ ایران مشکلات اقتصادی و معیشتی به وجود می آورند آخرتی جز جهنم نخواهند داشت.
وی تصریح کرد: مسئولان فکر کنند و کاری انجام دهند، مسئولان اقتصادی و مالی و آنهایی که مسئولند بازار را کنترل کنند، همه از گرانی ها گلایه دارند این مشکلات را حل بکنید و مقام معظم رهبری فرمودند که این مشکلات مربوط به بیرون از کشور نیست وبسیار از مشکلات مربوط به درون کشور است.
صفایی خاطرنشان کرد: مرتبا مردم را در نگرانی قرار می‌دهند که کالاها در حال گران شدن هستند مسئولان باید به این مردم خدمت کنند.
 
مایوسان و غرب پرستان بگویند مقصر کیست؟ / خبرنگار نباید قلم فروشی کند! / رحم کنید، وضعیت معیشت و فقر ناراحت کننده است / ما برای شکم قیام نکردیم که با گرانی تخم مرغ فتنه به پا کنیم

مطالبه مردم بستن گلوگاه های فساد است
حسینی‌صدر امام جمعه موقت یاسوج به مهم‌ترین موضوع خطبه‌های امروز یعنی مشکلات اقتصادی کشور پرداخت و گفت: نوسانات ارز و بازار دلار و آشفتگی بازار همان چیزی است که دشمن می‌خواهد و البته به آن دامن می‌زند.
حسینی صدر خاطرنشان کرد: آن‌ها با هدف ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی در حال توطئه برای اقتصاد کشور هستند و رویکرد دشمن در این زمینه اعتماد زدایی و اعتبارزدایی است به این معنی که اعتماد مردم را از مسوولان سلب کرده و از اعتبار نظام جمهوری اسلامی بکاهند.
وی سیاه‌نمایی را هدف مهم دشمن دانست و افزود: مردم و مسؤولان باید در این خصوص هوشیار و بیدار باشند چرا که دشمن برای اعاتبار زدایی و اعتماد زدایی معیشت مردم را نشانه رفته است.
امام جمعه موقت شهر یاسوج به مطالبه اصلی مردم در این روزها اشاره کرد و گفت: در اثنای مشکلات اقتصادی مردم به دنبال جایگزین کردن مسؤولان توانمند به جای آن دسته از مسوولانی هستند که برای رفع مشکلات توانمندی ندارند.
وی مطالبه دیگر مردم را بستن گلوگاه‌های فساد دانست و گفت: بستن گلوگاه‌هایی مثل بانک‌ها و گمرکات و بنادر و مناطق آزاد تجاری که ممکن است فساد در آن جا وجود داشته باشد از خواسته‌های مهم دیگر مردم است.
این خطیب جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبه دیگر مردم را برخورد با مفسدان اقتصادی دانست و گفت: مجلس هم در این قضیه باید به کمک دولت بیاید و همچنین برای رضایت خاطر مردم باید روحیه اشرافیگری نزد مسوولان از بین برود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار