مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه در حوزه اصناف و برای ایجاد اشتغال بعضی از قوانین مشکلات ما را چندین برابر می‌کند گفت: دراستان کرمان با اصلاح یک قانون می‌توان بیش از ۷۰ هزار فرصت اشتغال فراهم کرد.
کد خبر: ۶۴۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹ 06 August 2018

مهدی حسینی‌نژاد امروز در آئین افتتاح دومین دفتر همکاری آموزشی شاخه کار دانش و شهرک‌های صنعتی کشور در استان کرمان اظهارداشت: استان کرمان با تولید 3.4 GDP کل کشور یکی از استان‌هایی است که تاثیر به‌سزایی در تولید ناخالص ملی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 40 درصد تولید معادن کشور از استان کرمان است که به این واسطه استان کرمان را به عنوان بهشت معادن می‌شناسند گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که در حوزه معادن به کمک ما می‌آید نیروی انسانی موجود در استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه سال‌ها استان کرمان خام‌فروشی می‌کرد اما در چند سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی افتاده است بیان کرد: به کمک دانشگاه‌ها و بخش خصوصی به‌زودی استان کرمان در افق طرح 1404 و با تولید 10میلیون از 55 میلیون شمش فولاد، به قطب فولادی کشور تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان کرمان 28میلیون کنستانتره، حدود 26 میلیون گندله و 10 میلیون آهن اسفنجی تولید می‌شود که منجر به ایجاد صنایعی در استان شده است افزود: رشته‌های مربوط به این صنایع باید در استان راه‌اندازی شود.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم باید رشد 8.5 درصدی داشته باشیم که 3.7 درصد آن از بهره‌وری باشد گفت: آموزش و پرورش می‌تواند نقش بسزایی در این امر داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه اصناف و برای ایجاد اشتغال بعضی از قوانین مشکلات ما را چندین برابر می‌کند بیان کرد: دراستان کرمان با اصلاح یک قانون می‌توان بیش از 70 هزار فرصت اشتغال فراهم کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه با کمک دانشگاه و محیط زیست می‌توان صنایعی را که به محیط زیست صدمه می‌زنند اصلاح کرد افزود: ما در کرمان به افزایش بهره‌وری نیاز داریم و باید ارتباط خود را با حوزه‌های آموزشی و دانش‌آموزان افزایش دهیم و در این صورت می‌توانیم مشکلاتمان را خودمان حل کنیم.

وی با بیان اینکه در استان کرمان ضریب تابش نور خورشید 1.4 درصد بوده که از همه مناطق کشور بیشتر است گفت: می‌توان از این ظرفیت خدادادی در سرمایه‌گذاری انرژی‌های پاک نهایت سود و بهره را ببریم.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار