مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به وجود ۱۶ هزار چاه غیرمجاز در کرمان گفت: تا زمانی که آب را به صورت ارزان و در بعضی نقاط رایگان در اختیار کشاورز قرار می‌دهیم کاشت هر محصول کشاورزی به صرفه است.
کد خبر: ۶۴۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰ 14 August 2018

محمد طاهری امروز ظهر در کمیته استانی سازگاری با کم‌آبی که در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد با اشاره به اینکه 16هزار چاه غیرمجاز در استان کرمان وجود دارد اظهار داشت: تا زمانی که همه دستگاه‌های اجرایی و ‌نظارتی سازمان آب را حمایت نکنند مشکل آب استان حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه درگذشته برای اشتغال مردم و سرگرم‌کردن آنها می‌گفتند چاه بزنید و مشغول کشاورزی بشوید گفت: این مسئله امروز به یک معضل بزرگ برای استان تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه مردم هنزا در بخش رابر آب ندارند و هر روز 50 تانکر آب از رابر برای مردم این بخش آب می‌برد افزود: تا زمانی که آب را به صورت ارزان و در بعضی نقاط رایگان در اختیار کشاورز قرار می‌دهیم کاشت هر محصول کشاورزی به صرفه است.

وی با بیان اینکه این روش استفاده از آب کشاورزی اشتباه است و حیاط مردم و استان را به خطر می‌اندازد تصریح کرد: باید برای کمک به کشاورزان تحصیلات دیگری در نظر گرفته شود اما آب که مسئله حیاطی و مهمی است را به قیمت واقعی در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

در این جلسه رضا جزینی‌زاده مدیرکل حفاظت منابع طبیعی استان کرمان با بیان اینکه زمانی که مشارکت‌های مردمی در یک مسئله وارد می‌شود بسیار تاثیرگذار است اظهارداشت: باید تشکل‌های مردمی را وارد کار کنیم تا حجم فعالیت‌ها از سازمان‌های دولتی کمتر شود.

مدیرکل حفاظت منابع طبیعی استان کرمان بیان کرد: زمانی که خود مردم یک مسئله حیاطی‌ را در دست بگیرند و برای سرنوشت و آینده خودشان اقدام‌کنند تاثیرگذاری بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه ناامن‌ترین ‌شهر و نا‌امن‌ترین ‌کشور در بحث فرسایش آب‌ و خاک و ... هستیم گفت: تا زمانی که فرهنگ تغییر مصرف آب و آبیاری و تغییر الگو کشت نداشته باشیم بالاتر رفتن قیمت آب نیز تغییری در این وضعیت ایجاد نمی‌کند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار