مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام؛
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: حماقت ما مدیران ، کشور را در وضعیتی اسفناک قرار داده است. سوء مدیریت ،بی تدبیری و مدل غلط مدیریتی ما مدیران بوده که مردم را در سخت ترین شرایط معیشتی و اقتصادی قرار داده است .
کد خبر: ۶۴۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 15 August 2018

در طول سال ،مدیران دستگاههای اجرایی استان نشست های خبری متعددی را با اصحاب رسانه برگزار می کنند .لذا انواع نشستها وشیوه طرح سوال و پاسخ مدیران را تجربه کرده ایم . تاکنون رسم براین بوده است که خبرنگاران با گشت وگذاردر لایه ها وپستوها ویافتن سوالهایی ،مدیران رابه چالش بکشند.

حقیقتا آنچه را در طول این سالها شاهد بوده ایم اهتمام مدیران به تعامل با خبرنگاران و به نوعی همراه نمودن آنان با خود، آن هم با هدف دور نگاه داشتن ویا ایجاد مانع برای طرح سوالهایی که پاسخ آنها میتواند برای مدیر دردسر ساز باشد ،دردسر هایی که عمده مدیران نمی خواهند بر صندلی های مدیریتی تاثیر منفی بگذارد.

ازاین رو در عمده نشست ها سعی مدیران بر این بوده است که با پاسخ های کلیشه ای و  عمدتا دو پهلو در معرض خطر قرار نگیرند. اما امروز نشست خبری را تجربه نمودیم که برای اولین بار این مدیر بود که به جای خبرنگاران سعی داشت به سمت پاسخ های چالشی حرکت کند .پاسخ های چالش برانگیزی که اصلا سوال خبرنگاران نبود!

هادی شیرخانی مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام درنشست با اصحاب رسانه استان ،آنقدر رک ،شفاف و با صداقت پاسخ سوال خبرنگاران را داد و مواردی را در حوزه مدیریتی خود مطرح کرد که تاکنون هیج مدیری جرات وجسارت پرداختن به آنها را نداشته  ونخواهد داشت ،تازه اینکه اگر چنین موردی هم در برخی دستگاهها وجود داشته است ،متاسفانه باید گفت مدیر به هر شیوه ای برای بستن دهان خبرنگار متوسل شده است !

شیرخانی گفت : درسال گذشته 150 نفر نیروی جدید به بدنه شرکت تحت مدیریتش افزوده شده است که دربین آنها افرادی از بستگانش حضور دارند که از طریق رابطه بازی و به اصطلاح رایج ،پارتی بازی جذب شده اند! یا اینکه وضعیت امروز کشور حاصل مدیریت نادرست وی وامثال وی وهمچنین نتیجه تصمیمات نادرست ودروغگویی امثال حدادهاست!

هرچند ممکن است برخی به این شیوه مدیریت شیرخانی خرده ای بگیرند ،اما معتقدیم که وی حقیقت مدیریت کشور را تبیین نمود،زیرا آنچه که امروز بر کشور مترتب است حاصل بی صداقتی ،عدم رو راستی مدیران با مردم ،ریا کاری ،تسامح وتساهل و استفاده از پوشش های مختلف برای سرپوش گذاشتن بر سوء مدیریت هاست . اگر مدیران با مردم ومجموعه تحت مدیریت صادق بودند قطعا کشور گرفتار پدیده خطرناک بی اعتمادی مردم به مسئولین ودروغگو پنداری آنان نمی شد!

به گزارش تابناک ایلام ؛ هادی شیرخانی در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: نوشته های رسانه ها و خبرنگاران طلوع حقیقت و بیان واقعیت های جامعه است و البته این نوشته ها و قضاوت ها باید بر مبنای حقایق و مستندات باشد که رسانه ها بهترین مطالبه گران اجتماعی و حامیان مردم هستند.

وی با اشاره به قطع برنامه ای برق و وضع کنونی کشور گفت : وضعیت کنونی حاصل دروغگویی و با پنبه سر بریدن برخی مدیران است .وضعیت اسفناک کنونی کشور نتیجه حماقت ،سوء مدیریت ،بی تدبیری و مدل غلط مدیریتی ما مدیران بوده که مردم را در سخت ترین شرایط معیشتی و اقتصادی قرار داده است .

شیرخانی با اشاره به عامل اصلی قطعی برق و خاموشی ها در کشور که سال ها پیش توسط حدادها پایه ریزی شد عنوان داشت :بی ثباتی و وضعیت نابسامان خاموشی های کشور حاصل فتوای غیر اصولی  افرادی چون حداد عادل ها بود که با اعلام نظرات غیر اصولی و غیرکارشناسی در ثابت نگه داشتن نرخ برق نمود یافت .

وی افزود:خاموشی های اخیر در سطح کشور برای جلوگیری از" بلک اوت "یا خاموشی کامل شبکه صورت گرفته است ،اگر با قطع برنامه ای برق  از بلک اوت جلوگیری نشود ،خاموشی گسترده کشور را فرامی گرفت و در خوشبینانه ترین حالت ظرف 72ساعت مجددا برق در مدار قرار می گیرد .

به گفته شیرخانی در پی کاهش ولتاژ برق ،احتمال آسیب رسیدن به وسایل برقی وجود دارد اما فضا سازی برخی در خصوص سوختن تجهیزات و وسایل برقی به دلیل قطعی برق، هیچ دلیل علمی ندارد .حقایق را باید بر مبنای علمی بازگو کرد، لذا چنانچه ثابت شود خسارات وارده به وسایل مشترکین براثر قطعی برق صورت گرفته است ،این خسارت از طریق بیمه های طرف قرارداد، قابل پرداخت است.

شیرخانی از علت عدم حضورش در صدا و سیما برای گفتگو با مردم و ارائه گزارش مشکلات در خاموشی ها گفت: عدم پرداخت پول نجومی برای حضور در صدا و سیما علت اصلی حضور نیافتن بنده دراین مرکز بود بود. متأسفانه صدا و سیما به خاطر پرداخت نکردن وجوه هنگفت و پول های نجومی، حتی مارا درب این سازمان راه نمی دهند.

وی تاکید کرد: با وجود تلاش های فراوان برای گرفتن وقت رایگان در زمان خاموشی از طریق صدا و سیما برای گفتگو با مردم ،اما هربار به دربهای بسته ی منافع مالی این سازمان برخورد کردیم .

وی از عدم همکاری دستگاه های اجرایی استان در کاستن میزان خاموشی ها گفت: جلسه ستاد بحران استان در اردیبهشت ماه با حضور دستگاه های مربوطه تشکیل وبا تشریح وضعیت برق کشور وامکان خاموشی در مرداد ماه سال جاری ،هشدارهای لازم داده شد. اما متاسفانه این موضوع درادامه راه با بی تفاوتی مدیران همراه شد و دود خاموشی در چشم مردم فرو رفت .

وی با بیان اینکه باید مدیریت کشور بر پایه های اصولی، تخصصی، علمی، فنی و کارشناسی؛ پایه ریزی شود افزود : تا زمانی که مدیریت کشور به سبک کی بود ...کی بود...من نبودم... اداره شود و کار به کاردان سپرده نشود، نباید به آینده کشور چندان امیدوار بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بیان داشت : اگر روند سرمایه گذاری درحوزه برق به همین روال ادامه یابد خاموشی های سال اینده بیش از امسال خواهد بود .

شیرخانی بیان کرد :به منظور رفاه حال مردم مناطق گرمسیری استان ، خاموشی ها و قطعی ها در این مناطق در ساعات خنک و پایانی روز اعمال شد. که آن هم با رایزنی های انجام شده توانستیم مناطق جنوبی استان را از لیست خاموشی ها خارج نماییم.

وی یادآور شد :دراستان  افراد خاص یا ژن خوب برای دریافت برق ویژه یا خارج نمودن آنان از شمول خاموشی ها وجود ندارد ،حتی برق بیمارستان ها برابر برنامه خاموشی نیز قطع می شوند .

وی خطاب به افرادی که به ناپایداری برق و بدنبال آن ضرر و زیان در کسب خود متعرض اند گفت: این افراد برای دریافت برق پایدار باید به شرکت توزیع مراجعه کنند تا پس از بررسی وضعیت و نحوه ارائه خدمت به آنان قراداد های لازم انعقاد گردد و بتوانند از برق پایدار برخوردار شوند .

هادی شیرخانی با اشاره به کاهش 4مگاواتی مصرف برق در سال جاری نسبت به سال گذشته افزود : میزان مصرف روزانه استان درپیک بار 370 مگاوات است که در سال 96 این رقم 374مگاوات بود.معتقدم خاموشی های اخیر نه تنها تهدید نبود بلکه بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در بین مردم تلقی می شوند .

وی اضافه کرد :خسارت دیدگان می توانند از طریق ثبت در "سامانه ثبت و اعلام خسارت ناشی از برق مشترکین خانگی" به آدرس http://tavanir.parsianinsurance.com/ ، برای دریافت خسارت ثبت نام کنند.

شیرخان یادآور شد : ذات خاموشی ها بی برنامه بود و برنامه ی قطعی برق به شرکت توزیع در استان از سوی وزارت به صورت آنی و در لحظه غیر قابل پیش بینی اعلام می شود .لذا نمیتوان زمان دقیق  قطعی ها به مشترکین اطلاع رسانی شود ازاینرو همین باعث شد دربرنامه قطعی نوعی  بی نظمی ایجاد شود ./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
کی کی بود .این تو بودی .باید جواب بدهی .تمام شده من نبودم .فلانی بود یا قبول نمی کردی .یا اشی خوردی سودی بردی الان جواب بده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار