در نشست استاندار قم با احزاب و تشکل‌های سیاسی مطرح شد
تعدادی از مدیران احزاب و تشکل‌های سیاسی استان قم در جلسه ای نظرات خودشان را در خصوص وضعیت کشور و آینده احزاب با استاندار قم در میان گذاشتند.
کد خبر: ۶۴۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳ 15 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، نشست صمیمی استاندار قم با احزاب و تشکل‌های سیاسی استان سه شنبه شب در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

علی چهره قانی دبیر حزب اسلامی کار استان قم در ابتدای این دیدار با اشاره به لزوم تغییر در مدیران کشور اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مدیریت‌ها در دست تعداد محدودی از افراد چرخیده است و نیاز به خانه تکانی در مدیران کشور داریم تا شاهد حضور مدیران جوان در سطوح مدیریتی باشیم.

وی ادامه داد: جوانان تحصیل کرده زیادی در استان قم داریم که این افراد دارای توانایی زیادی هستند و امکان استفاده از این جوانان در سطوح مدیریتی قم وجود دارد.

پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی احزاب در قم

سید هادی شفیعی نماینده حزب ندای ایرانیان در استان قم در ادامه این جلسه، وظیفه ذاتی احزاب را تقویت و مشروع بخشیدن به نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: این اقدام با انتقاد و ارائه راهکارهای اصلاحی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم دبیرخانه دائمی مربوط به احزاب در استان قم تشکیل شود تا به راهکارهای اجرایی در این دبیرخانه برای مشکلات مردم پیدا کنیم.

کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی قم

ارباب علی مومن در بخش دیگری از جلسه، خانه کشاورز را یک تشکل صنفی و سیاسی دانست و تصریح کرد: احقاق حقوق حقه کشاورزان وظیفه خانه کشاورز است و در استان قم با همکاری با مدیران دستگاه‌های مختلف استان به جایی رسیدیم که مشکلات کشاورزان قمی کمتر از مشکلات کشاورزان نقاط دیگر کشور است.

وی ادامه داد: باید در هر جلسه که به موضوع کشاورزی در استان قم پرداخته می‌شود، رئیس خانه کشاورز هم به عنوان مدافع کشاورزان حضور داشته باشد، در بخش کشاورزی به ترتیب منافع ملی، منافع استانی و منافع صنفی را در نظر می‌گیریم.

رئیس خانه کشاورز استان قم افزود: کشاورزان قمی با خانه کشاورز تعامل دارند و کشاورزان در طول چهار سال اخیر حدود 40 درصد مصرف آب کشاورزی را در استان کاهش دادند، خود کشاورزان به فکر منافع آینده هستند و این قشر پیش از مدیران از وضعیت کمبود آب آگاه شدند.

نبود حزب قدرتمند در کشور

محمد رضا باقر پناهی در ادامه جلسه با اشاره به لزوم ورود احزاب در انسجام سیاسی اظهار کرد: احزاب در وضعیت کنونی چون محلی از اعراب ندارند، نمی‌توانند در انسجام بخشی ملی تاثیرگذار باشند، این کار وابسته به حاکمیت است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: حزب قدرتمند در کشور نداریم که بتواند میدان داری کند، رهبر معظم انقلاب بر انسجام بخشی تاکید دارند و ایشان دیگران را از تخریب دولت برحذر داشتند.

عملکرد خوب استانداری قم در زمینه ارتباط مردمی

سید رضا طباطبایی مدیر کل روابط عمومی استانداری قم در بخش دیگری از جلسه گفت: سامانه ای در سایت استانداری برای دریافت پیشنهادات راه اندازی شده است، اما احزاب هیچ اقدامی برای ارسال پیشنهادات از طریق این سامانه انجام ندادند.

وی ادامه داد: استانداری قم جزو 10 دستگاه برتر کشور در زمینه ارتباط مردمی براساس سامانه پاسخگویی و شفافیت در ارزیابی وزارت ارشاد بوده است، هر 6 ماه هم یک نشست خبری توسط استاندار قم برگزار می‌شود و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که از حضور خبرنگاران در جلسات استقبال کنند.

پمپاژ ناامیدی به مردم توسط دشمن

سید محمدرضا هاشمی در بخش دیگری از جلسه با اشاره به نقشه دشمن علیه کشورمان اظهار کرد: دشمن به دنبال پمپاژ ناامیدی به کشور است، مردم نیاز به امید و نشاط اجتماعی و نشاط سیاسی دارند، زمانی که منافع ملی مطرح می‌شود، همه احزاب سیاسی منسجم می‌شوند.

وی ادامه داد: از این به بعد جلسات بیشتری با احزاب و تشکل های سیاسی در استان قم برگزار می‌کنیم چرا که احزاب ستون فقرات یک جامعه دموکرات هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: در این استان 46 حزب و تشکل سیاسی دارند و تشکیل خانه احزاب در استان قم یک گام رو به جلو بود.

تجربه تاریخی احزاب در ایران

سید مهدی صادقی استاندار قم در بخش پایانی جلسه با اشاره به تجربه تاریخی احزاب در ایران اظهار کرد: تجربه تاریخی نشان داده است که حزب در ایران شکل نخواهد گرفت، چون به کار مشارکتی و گروهی در کشورمان باور نداریم.

وی ادامه داد: حزب باید شاکله داشته باشد و بعد از انقلاب چنین چیزی در کشور شکل نگرفت و ما با واقعیت این چنینی در کشور روبه رو هستیم.

استاندار قم افزود: سیاست زدگی یک مشکل در کشور است، در یک جامعه سیاست زده، حزب شکل نخواهد گرفت و این مشکل به راحتی حل نمی‌شود.

صادقی با اشاره به لزوم عمل به اخلاق در جامعه اظهار کرد: ما باید به آنچه که اعتقاد داریم عمل کنیم، گرفتاری‌ها ما امروز این است که اخلاق گم شده است.

وی ادامه داد: مردم انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند و به خاطر فداکاری‌های انجام‌شده این کشور حفظ شده است.

نقشه دشمن برای ضربه زدن به سرمایه اجتماعی در ایران

استاندار قم افزود: دشمنان به دنبال کمتر کردن اعتبار نظام اسلامی در بین مردم هستند تا سرمایه اجتماعی کشورمان کاهش یابد، نگاه دشمن به تغییرات درونی است، اگر انسجام داخلی داشته باشیم دشمن طمع به تحریم نمی‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان اطلاعات نادرستی دریافت کردند و تصور می‌کنند که با تحریم می‌توانند جمهوری اسلامی را از درون ساقط کنند، انسجام و وحدت ملی را باید برای حفظ نظام مدنظر قرار بدهیم، هر اقدامی که موجب کاهش سرمایه اجتماعی شود خطای نابخشودنی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار