مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: از ذبح دام در منازل و معابر عمومی خودداری کنید تا از بروز بیماری‌های مشترک از جمله تب مالت، سیاه زخم (شاربن) و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو جلوگیری شود.
کد خبر: ۶۴۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷ 19 August 2018

محمد حسین زارع رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: با توجه به سنت حسنه قربانی و ذبح دام در روز عید قربان به عنوان یکی از اعیاد باشکوه مسلمانان، نظارت‌های شبکه دامپزشکی در این روز شدیدتر می‌شود.

وی از مردم خواست؛ حتی الامکان از ذبح دام در منازل و معابر عمومی خودداری کنند، زیرا این امر احتمال بروز بیماری‌های مشترک از جمله تب مالت، سیاه زخم (شاربن) و تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو را افزایش می‌دهد. تا جایی که امکان دارد برای ذبح دام خود به کشتارگاه‌های دام مراجعه کنند.

زارع افزود:در روز عید قربان ۲ اکیپ نظارتی سیار و ثابت مستقر در شهر و شبکه دامپزشکی از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ آماده ارائه خدمت به مردم این شهرستان هستند.

وی گفت: همچنین کارشناسان مستقر در شبکه در روز عید از طریق خط تلفن ۴۲۲۰۷۰۰ آماده پاسخگویی به شهروندان هستند.

شهروندان می‌توانند در صورت خرید دام زنده در ایام منتهی به عید قربان با مراجعه به شبکه دامپزشکی و انجام معاینات توسط کارشناسان از سلامت دام خریداری شده اطمینان حاصل کنند، همچنین توصیه می‌شود دام مورد نظر خود را از مراکز مجاز فروش دام تهیه نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار