مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این که گردشگری صنعتی درآمیخته با علم است گفت: تابستان در خوزستان برخلاف دیگر استان‌ها به عنوان عامل بازدارنده در گردشگری عمل می‌کند.
کد خبر: ۶۴۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 29 August 2018

علی‌رضا ایزدی در حاشیه برپایی نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: در حوزه گردشگری گاهی مشکلاتی پیش می‌آید که باید با نگاه علمی به آن پرداخته شود چون اگر این گونه نباشد همیشه یک پای آن می‌لنگد.

وی با اشاره به مبحث تعمیم گردشگری و استفاده از سایر فصول برای جذب گردشگری بیان کرد: خوشبختانه کشور ما دارای اقلیم چهارگانه‌ای است که همین امر می‌تواند ظرفیت خوبی را برای جذب گردشگر ایجاد کند اما متاسفانه تفاوت اقلیمی در سطح کشور به ‌واسطه این که فصول خاص در حوزه گردشگری ایران به طور سنتی تعریف شده است سبب شده تا همه نقاط کشور به طور یکسان از این انتفاع برخوردار نشوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطرنشان کرد: از آن جا که امروز در بیشتر خانواده‌ها فرزندسالاری رواج دارد به طور ناخواسته بر اساس یک برنامه‌ریزی سنتی نانوشته بیشترین بازه سفر در زمان 93 روز تعطیلات تابستانی قرار دارد. به همین خاطر خوزستان در این فصل به علت قرار گرفتن در اقلیم گرم و امکانات ضعیف به عنوان پایگاه گردشگری مقصد مورد نظر گردشگران قرار نمی‌گیرد و تابستان در خوزستان برخلاف دیگر استان‌ها به عنوان عامل بازدارنده در گردشگری عمل می‌کند.

ایزدی در خصوص تعریف فصل گردشگری جدید برای خوزستان اظهار کرد: در نظر داریم تا با برنامه‌ریزی دقیق و مدون مبحث تعمیم فصل را القا کنیم و به جای فصل تابستان که فصل غیر پیک ما در جذب گردشگر است یک فصل جدید را برای استان تعریف کنیم.

وی ادامه داد: در این میان گردشگری نوروزی خوزستان به واسطه مدت زمان کوتاه و ازدحام زیاد انتفاع مناسبی را برای استان رقم نمی‌زند. به همین دلیل. پیشنهاد تعمیم فصل را داده‌ایم که در پی آن بحث تعطیلات زمستانی مطرح است تا در فصل زمستان به واسطه فرهنگ فرزندسالاری خانواده‌ها با تعطیل کردن مدارس به مدت 12 تا 15 روز بار دیگر چرخ گردشگری در سطح کشور به ویژه برای مناطق اقلیمی گرم به چرخش درآید.

او ابراز امیدواری کرد: با تصویب طرح تعطیلات زمستانی بتوانیم یک فضای زمانی اختصاصی را برای خوزستان تعریف کنیم و این فضای اختصاصی به ما کمک ‌کند تا فضای عرضه و تقاضا را در بازار اقتصادی رونق ببخشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان یادآوری کرد: فرهنگ‌سازی، آموزش و تبلیغات سه راس اصلی مثلث گردشگری هستند که رعایت هر سه آن‌ها برای رسیدن به هدف یعنی جذب گردشگر و ایجاد رونق اقتصادی الزامی است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار