رئیس اتاق کرمان :
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: باید سیاست ها برای ایجاد ارتباط بین عرضه و تقاضا در این استان دنبال شود لذا باید سازمان اقتصادی ذینفع این ارتباطات را شکل دهد تا نیاز واحدهای صنعتی در این استان تامین شود.
کد خبر: ۶۴۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 01 September 2018

سیدمهدی طبیب زاده روز شنبه در نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: با نیازسنجی، شرکت مس به 500 کالا نیاز دارد لذا باید بررسی کرد چه میزان از این کالاها در استان کرمان قابلیت تولید دارد و برای مابقی کالاهای مورد نیاز استان بازار سازی کرد که باید موسسه ذینفع باید ارتباط این تقاضا و عرضه را شکل دهد.
وی اظهار داشت: استان کرمان در اجرای نظام پیمانکاری فرعی در تقاضا بازاری رو به گسترش و در عرضه نیز باید نیاز بازار شناسایی و کالاهای به صرفه تولید شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: همت عالی در عرضه کالاهای استان کرمان وجود دارد و اگر کیفیت و قیمت مناسب در استان کرمان وجود داشته باشد کارخانجات از محصولات این استان استفاده می کنند.
وی افزود: حرکت جدی در نظام پیمانکاری فرعی استان کرمان آغاز شده که به شدت مورد نیاز بهبود فضای کسب و کار و توسعه بازار است و در شرایط فعلی اقتصادی می تواند به رونق تولید واحدهای صنعتی کمک کند.
طبیب زاده اضافه کرد: توسعه بازار و افزایش واحدهای تولیدی فعال، نظام پیمانکاری فرعی استان کرمان را تقویت می کند.
وی گفت: تسهیل و توسعه نظام پیمانکاری فرعی با همت سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و شرکت شهرک های صنعتی و اتاق کرمان مقدور است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: اراده جدی در مدیران ارشد واحدهای صنعتی و معدنی بزرگ و فعال استان کرمان وجود دارد که بخش مهمی از خدمات و کالاهای مصرفی مورد نیاز خود را از بازار کرمان تهیه کنند و برای برقراری این ارتباط در حال رایزنی هستیم.
وی با اشاره به بازدید از نمایشگاه مس سرچشمه ، تصریح کرد: این بازدیدها باید تداوم داشته باشند و راه اندازی تورهای مسئولان و تصمیم گیران از واحدهای عرضه کننده ضرورت دارد.
طبیب زاده گفت: شرکت شهرک های صنعتی با انعقاد تفاهم نامه با اتاق ایران موضوع نظام پیمانکاری فرعی را دنبال می کند لذا باید از تشکیلات اداری و ستادی فراتر رفته و نیاز واحدها در استان کرمان تامین شود.
وی افزود: ظرفیت 10 میلیون تن فولاد خام، صنایع پایین دستی، مس و واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمان ظرفیت و بازار گسترده ای از خدمات و قطعات می خواهد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اضافه کرد: کارآفرینان جوان در بخش صنعت و معدن برای رفع موانع و توسعه اشتغال باید همفکری کنند و در این زمینه تحرکی جدی شود.
به گفته طبیب زاده از تجربه موفق برخی کشورها می توان استفاده کرد زیرا ارتباط موسسه بزرگ با واحدهای کوچک به سختی مقدور است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار