رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان عنوان کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: بیش از 85 درصد استان با خشکسالی شدید مواجه ست.
کد خبر: ۶۴۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 01 September 2018

عباس سعیدی  در مورد خشکسالی و خسارت وارده بر محصولات شاخص شهرستان اظهار داشت: در سال 97 به‌شدت مواجه با خشکسالی شدیم و بیش از 85 درصد استان با خشکسالی شدید مواجه ست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان داشت: در نخستین اقدام برای خشک‌سالی باید کشاورزان در مصرف آب رعایت و منابع آب را به‌خوبی استفاده کنند.

وی با تاکید بر استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین عنوان کرد: برای قنوات نیز اعتبار گذاشته‌ شده است برای مثال برای شهرستان بافت از سال گذشته تاکنون در حوزه آب ‌و خاک شهرستان حدود 14 میلیارد تومان پول بلاعوض گذاشتیم.

سعیدی ادامه داد: در حوزه آبیاری تحت‌فشار هیچ مشکلی نداریم و تأمین اعتبار شده است هر میزان که کشاورزان اجرا کنند چه در محصولات باغی و چه در زراعی کمک به آن‌ها می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: آبرسانی در مناطق کوهستانی به عشایر و دام و تأمین جو و علوفه انجام‌ شده و بازهم جو و علوفه مدت‌دار را در اختیار عشایر قرار می‌دهیم.

سعیدی در پاسخ به اینکه برای جبران خسارت وارده بر محصولات شاخص شهرستان شامل گردو، خرما و پسته چه تدابیری برای کشاورزها اندیشیده شده است، گفت: خسارت‌ها اعلام شد و دولت مصوب کرد وام‌های کشاورزی تمدید و امهال شوند و وام به‌صورت سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه به ازای هر هکتار 7 یا 8 میلیون بر اساس نوع کشت در اختیار کشاورزها قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار