مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: جای تاسف است که استان پهناور کرمان موقوفه قرآنی ندارد و انتظار می‌رود روحانیون اعزامی در ایام ماه محرم در این زمینه فعالیت و فرهنگ وقف را گسترش دهند
کد خبر: ۶۵۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 10 September 2018

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی امروز در آئین اعزام روحانیون مبلغ جهت پوشش برنامه‌های دهه اول محرم در اماکن متبرکه و امامزادگان استان کرمان اظهارداشت: امسال دو هزار نفر از روحانیون قم به مناطق مختلف کشور در ماه محرم توسط سازمان اوقاف اعزام می‌شود که حدود 160 نفر از آنها به استان کرمان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه دشمن از وقف نگران و هراسان است و می‌داند که موقوفات در کشور از عوامل توسعه اسلام و شیعه است گفت: در دوران طاغوت روحانیت را از موقوفات جدا کرده و شروع به حیف و میل کردن موقوفات در کشور کردند.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی موقوفات کشور در جهت نیت واقف هزینه می‌شود افزود: موقوفات تعزیه داری زیادی در کشور داریم که پشتوانه اقتصادی دین است.

وی با اشاره به اینکه در شهرهایی که روحانیت کم بوده است وقف ضعیف بوده و دین هم کمتر رعایت می‌شود خاطر‌نشان کرد: موقوفات از جهتی نقش مهمی در استقلال حوزه دارد و حوزه نباید متکی به حکومت باشد.

تدینی تصریح کرد: جای تاسف است که استان پهناور کرمان موقوفه قرآنی ندارد و انتظار می‌رود روحانیون اعزامی در ایام ماه محرم در این زمینه فعالیت و فرهنگ وقف را گسترش دهند.

وی با بیان اینکه مرکز رسیدگی به موقوفات حوزه‌های علمیه استان کرمان راه‌اندازی شده است افزود: مدیریت موقافات در این زمینه را به خود طلاب واگذار خواهیم کرد که با هماهنگی حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان در حال انجام است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه خوشبختانه مدرسه خیریه علمیه از محل موقوفات با همین نیت در 18 کلاس درس ساخته شده است گفت: این مدرسه علمیه از ابتدای سال تحصیلی جدید مورد بهره‌برداری قرار گرفته و سطح عالی حوزه در آن تدریس می‌شود

وی با بیان اینکه تمام تلاش سازمان اوقاف است که در کنار تمام بحث‌های تبلیغی، طلاب ولایی و انقلابی را گزینش و آنها را در سطح جامعه معرفی کند اظهار‌داشت: امروز می‌بینیم که رویکرد رهبری نیز همینگونه است و در کنار تمام افرادی که گزینه مدیریت سازمان اوقاف کشور بودند مقام معظم رهبری فردی جوان را انتخاب کردند.

تدینی با اشاره به اینکه یک طلبه نمی‌تواند نسبت به حکومت اسلامی بی‌تفاوت باشد چرا که دشمن به‌صورت سازماندهی شده و با برنامه در حال کار علیه اسلام است افزود: باید هوشیار باشیم چرا که دشمن هدفدار و با محتوا کار می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب سه وظیفه مهم را بر دوش طلاب گذاشته که مهمترین آن هدایت فکری و دینی مردم است گفت: معارف دین را باید به خوبی و بدون تحریف به فرزندان خود یاد بدهیم چرا که هدایت دینی و فکری مردم با روحانیت است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه بصیرت مردم را باید افزایش داد چرا که دشمن درصدد تخریب نظام و شخص ولی‌فقیه است خاطر‌نشان کرد: می‌خواهند تمام مشکلات را گردن رهبری نظام بیاندازند در حالی که این چنین نیست.

وی با بیان اینکه مردم نباید چوب بی‌بصیرتی را بخورند تاکید کرد: در مسئله عاشورا نیز عده‌ای از کسانی که به جنگ امام حسین‌(ع) آمدند از بی‌بصیرتی بود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار