مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از افزایش زیرساخت‌ها و مجتمع‌های گردشگری در شهرستان‌های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷ 10 September 2018

غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، در کارگروه گردشگری شهرستان‌های شرق استان کرمان در فهرج گفت: در تلاش هستیم تا زیرساخت‌های و مجتمع‌های گردشگری شهرستان‌های شرق استان کرمان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه باید با همکاری مسئولان محلی زمینه برای توسعه و رونق مشاغل خانگی فراهم شود، افزود: در حال حاضر اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان آمادگی اعطای تسهیلات ۵۰تا ۱۰۰میلیون ریالی به صنعتگران صنایع دستی دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های فهرج، ریگان، نرماشیر و بم در مسیر ورودی شرق استان کرمان قرار دارند، تصریح کرد: در واقع این شهرستان‌ها پیشانی استان کرمان محسوب می‌شوند و باید زیرساخت‌های لازم برای میزبانی مناسب از گردشگران در این مناطق ایجاد شود.

فرخی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰ خانه بوم گردی در شهرستان‌های شرقی استان کرمان راه اندازی شده است، تاکید کرد: با راه اندازی هر خانه بوم گردی علاوه بر ایجاد اشتغالزایی مستقیم برای حداقل ۳ نفر، زمینه برای حضور و اقامت بیش از پیش گردشگران در این مناطق فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آثار و محوطه‌های تاریخی متعددی در شرق استان کرمان وجود دارد، افزود: اعتبارات میراث فرهنگی تنها پاسخگوی مرمت درصد کمی از بنا‌های تاریخی است و باید مسئولان محلی و بخش خصوصی در این خصوص مشارکت کنند.

فرخی با بیان اینکه مرمت تعدادی از آثار تاریخی شهرستان‌های شرق استان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در سالجاری قرار دارد، اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های مرمتی استان از محل اعتبارات ملی و بخشی دیگر از محل اعتبارات استانی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار