تابناک کرمان- همزمان با نهمین روز از محرم‌الحرام، مردم کرمان در سراسر استان در سوگ علمدار کربلا اشک ماتم ریختند و به نوحه‌سرایی و زنجیرزنی پرداختند.
کد خبر: ۶۵۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 20 September 2018

به گزارش تابناک کرمان، به نقل از فارس ، همزمان با نهمین روز از محرم‌الحرام مردم کرمان در سراسر استان در سوگ علمدار کربلا اشک ماتم ریختند و به نوحه‌سرایی و زنجیرزنی پرداختند.

 



 

همزمان با تاسوعای حسینی دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی کوهبنان در کنار هیأت‌های یا عباسی و سنتی با حمل بیرق‌های یا حسین (ع) و یا ابوالفضل العباس (ع) خود را به امامزاده سلیمانشاه و در جوار قبور مطهر و منور شهیدان هشت سال دفاع مقدس رساندند و با فریادهای لبیک یا ابوالفضل بار دیگر ارادت قلبی خویش را به سقای دشت کربلا اثبات کردند.

این مراسم قدمتی 400 ساله دارد در حالی که با حضور هیأت مذهبی عزاداری تجمعی و عزاداری سنتی و جوش‌زنی با حضور هیأت محله انصار کوهبنان برگزار می‌شود.

در این روز هیات مذهبی با حضور در منازل علما، شهدا و امواتی که طی سالیان گذشته فوت کرده‌اند یاد و خاطره آنان را گرامی می‌دارند.

حجت‌الاسلام حجت جسمانی استاد حوزه و دانشگاه ضمن تسلیت تاسوعا که مزین به نام سقای دشت کربلا شده است، گفت: حضرت ابوالفضل (ع) معرفت و بصیرت خاص به ولایت و امامت زمان داشتند.

وی تأکید کرد: مهمترین ویژگی‌های حضرت اباالفضل (ع) وفاداری در مسیر شجاعت، امام‌شناسی، دشمن‌شناسی و اقدام به‌موقع بود.

حضرت ابوالفضل (ع) درس ولایت‌پذیری به ما دادند

 

حجت‌الاسلام محمدحسین نوزایی امام بخش اسماعیلی جیرفت در مراسم تاسوعای حسینی گفت: اگر می‌خواهیم انقلاب با قدرت ادامه پیدا کند باید مکتب امام حسین (ع) مطالعه کنند.

وی بیان داشت: دشمن برای ما برنامه دارد و در یک سال اخیر با فشار اقتصادی قصد دارد مردم را به دین و امام حسین (ع) دور کند.

نوزایی اظهار کرد: عده خواص در زمان پیامبر و اکنون در انقلاب اسلامی مردود شدند و راه عده را از راه پیامبر و انقلاب جدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در لشکر امام حسین (ع) بودند، مسلمان بودند به ظاهر ولی بصیرت نداشتند و راه اصلی را گم کرده بودند.

نوزایی ادامه داد: امروز دشمن با برنامه جنگ اقتصادی به میدان آمده است و گرای اصلی را از داخل ایران به دشمن می‌دهند اما به‌زودی دشمن در این عرصه نیز شکست می‌خورد.

عزای مردم ریگان در تاسوعای حسینی

 

امروز مردم مناطق مشترک شهرستان ریگان در رثای ابولفضل العباس (ع) و امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.

عزاداران ریگانی امروز از ساعات اول صبح تا نماز ظهر در تمام روستاهای شهرستان عزاداری کردند،

عزاداران ریگانی همچنین با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در جاده ترانزیتی ریگان - چابهار از مسافران این محور و عزاداران پذیرایی کردند.

طنین نوای نوحه‌خوانی مداحان زرند در رثای حضرت امام حسین(ع)

 

در سالروز تاسوعای حسینی شهرستان زرند و مناطق ریحان‌شهر، خانوک و یزدان‌آباد غرق در ماتم و عزا است.

امروز حزن و اندوه عزاداران حسینی در شهرستان زرند به اوج خود رسیده و مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با حضور در مساجد حسینیه‌ها، تکایا، کوچه‌ها و خیابان‌های مناطق شهری و روستایی پس از قرائت زیارت عاشورا، در قالب دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی در غم شهادت جانسوز حضرت اباعبدالحسین(ع) و یاران باوفایش اشک ماتم و عزا ریختند.

امروز طنین نوای نوحه‌خوانی مداحان در رثای حضرت امام حسین(ع) و دیگر شهیدان به خون تپیده دشت کربلا جای جای شهرستان زرند را معطر ساخته، جوانان و نوجوانان نیز با شرکت گسترده در آیین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان عشق و ارادت خالصانه خود را به حضرت حسین بن علی(ع) ابراز داشتند.

سخنرانان و مداحان با حضور در جلسات روضه و عزاداری امام حسین(ع) در نقاط مختلف این شهرستان بویژه اماکن مذهبی ضمن تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) و عاشورا در غم شهادت امام حسین (ع) به مداحی می پردازند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار