در نشست بررسی پروژ‌ه‌های عمران شهری کرمان مطرح شد؛
تابناک کرمان- نشست بررسی پروژ‌های عمران شهری کرمان با حضور مسؤولان برگزار و پروژه تله‌کابین، زیرگذر میدان آزادی، باند دوم فرودگاه و فیبر‌نوری کرمان مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۶۵۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵ 25 September 2018

به گزارش تابناک کرمان، بنابر اعلام فارس، در جلسه بررسی پروژ‌های عمران شهری کرمان که با حضور سرپرست استانداری کرمان، معاون عمرانی استاندار کرمان، شهردار کرمان، نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیاء و دستگاه‌های مربوطه در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

طی این نشست پروژه تله‌کابین، زیرگذر میدان آزادی، باند دوم فرودگاه و فیبر‌نوری شهر کرمان مورد بررسی قرار گرفت و اظهار داشتند که پروژه تله‌کابین کرمان طبق زمانبندی قبلی پیش می‌رود.

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در مورد پروژه تله‌کابین با تأکید گفت: طی توافق‌های قبلی مقرر شد تا از محل اعتبارات مربوط به گردشگری اعتباری خدمات‌رسانی آب و برق و گاز به بالای سایت انتقال یابد و شرکت‌های زیربنایی موظف بودند که خط انتقال را تا بالای کوه بیاورند.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته، فرمانداری تامین اعتبار را انجام داده و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد، لذا به سرعت باید انتقال خدمات به بالای سایت صورت گیرد و طبق زمانبندی اعلام شده تا پایان مهر ماه این کار انجام می‌شود.

تاخیر در افتتاح زیرگذر میدان آزادی

 

محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان نیز در ارتباط با پروژه زیرگذر میدان آزادی گفت: طبق زمانبندی پروژه آزادی تا پایان مهر ماه باید به اتمام می‌رسید، اما به دلیل مشکلات مالی این مسئله قابل انجام نیست.

وی افزود: شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیاء باید هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل تامین اعتبار و تهیه مواد مورد نیاز از جمله میلگرد برای پایان کار اقدام کنند.

گرفتار مسائل غیرقابل پیش‌بینی شده‌ایم

 

مهران عالم‌زاده شهردار کرمان اظهار داشت: درآمدهای شهرداری تابع مواردی از جمله عوارض است که با توجه به شرایط رکود اقتصادی حاکم در جامعه، درآمدها در حوزه عوارض نیز کاهش دارد.

وی افزود: بخش دیگر درآمدهای شهرداری حاصل از مالیات ارزش افزوده است که آن هم ثباتی ندارد، ضمن اینکه شهرداری اولویت اول خود را در پرداخت حقوق و مزایای نیروی انسانی می‌دادند و توانسته‌ایم با پرداخت به موقع آن طی شش ماه گذشته شاهد کاهش اعتراضات و اعتصاب‌ها باشیم.

عالم‌زاده با بیان اینکه شهرداری کرمان ماهانه 18 میلیارد تومان حقوق و بیمه و ... باید بپردازد، گفت: با این شرایط قطعا پروژه‌های عمرانی در اولویت دوم است و این مسئله موجب می‌شود که نتوانیم انتظارات پیمانکاران و پروژه‌ها را در موعد مقرر تامین کنیم.

شهردار کرمان عنوان کرد: در حال حاضر شهرداری کرمان می‌تواند ماهانه 2.5 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌ها به قرارگاه خاتم پرداخت کند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که موضوعات غیرقابل پیش‌بینی هستند، گرفتار شده‌ایم، والا قصد عدم انجام کار را نداریم و مجبور هستیم با شرایط به نحوی مدارا کنیم.

عالم‌زاده گفت: پروژه‌های عمرانی در همه شهرهای بزرگ با تعطیلی همراه شده است و در استان با همکاری مجموعه استانداری و دیگر دستگاه‌ها و نهادها پروژه‌ها به صورتی در حال ادامه هستند.

تعطیلی پروژه‌ها در صورت عدم تأمین منابع

 

نماینده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در ارتباط با عدم پیشرفت پروژه میدان آزادی گفت: انجام تعهدات مشروط به تامین منابع بود و با وجود اینکه با تمام توان کار را پیش برده‌ایم با مشکل مالی مواجه هستیم.

وی ابراز داشت: در حال حاضر نیازمند تامین میلگرد برای پایان کار پروژه آزادی هستیم و در صورت عدم تامین منابع، پروژه پل ابوذر نیز با مشکل مواجه می‌شود.

پیشرفت 50 درصدی باند دوم فرودگاه کرمان

 

علی قاسم‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به روند احداث باند دوم فرودگاه کرمان به پیشرفت فیزیکی 50 درصدی این پروژه اشاره داشت و افزود: از سه روز پیش عملیات آسفالت نیز آغاز شده است، اما مشکل اصلی بحث تامین قیر است.

وی ادامه داد: همه پروژه‌های راهسازی کشور با مشکل تامین قیر مواجه‌اند، 300 تن قیر اخیرا وارد پروژه فرودگاه کرمان شده اما کمتر از هزار متر طول در 60 متر عرض قابل اجرا است و باز هم بامشکل تامین قیر مواجه می‌شویم.

قاسم‌زاده تصریح کرد: دستگاه کمک ناوبری نیز نصب شده است و در صورت رفع مشکل تامین قیر، طبق زمابندی قبلی 22 بهمن‌ماه باند دوم فرودگاه کرمان قابل بهره‌برداری خواهد بود.

عدم توسعه سایت‌های ایرانسل در شهر کرمان

 

مسعود الهامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان اظهار داشت: پروژه فیبر نوری شهر کرمان از سال 95 پیشنهاد داده شد.

وی ادامه داد: بعد از تصویب و توافقنامه انجام شده در این زمینه، آخرین صورت جلسه با معاونت عمرانی و شهرداری و سرمایه‌گذاری شاتل و ایرانسل قرار شد، فراخوان مجددی با توجه به شرکت‌هایی که در استان داریم و مجاز هستند، انجام گیرد.

وی همچنین به عدم توسعه سایت‌های ایرانسل در شهر کرمان طی یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: طبق اعلام شهرداری به ازای هر سایت 65 میلیون تومان باید پرداخت شود که مبلغ بالایی است.

الهامی ادامه داد: برای پایدارسازی شبکه ایرانسل، این مسئله در شهر کرمان مشکل‌ساز شده است و سرمایه‌گذاری انجام نمی‌دهند.

شهردار کرمان در این زمینه عنوان کرد: فراخوان نوبت دوم برای فیبر نوری شهر کرمان در دستور کار است، اما با توجه به مشکل عدم ثبات نرخ ارز احتمالا عدم استقبال مواجه شود.

وی ابراز داشت: برای دکل‌های مخابراتی در شهرداری بحث تجمیع را عنوان کردیم که هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد، ضمن اینکه در حوزه بهسازی و زیباسازی دکل‌ها هم باید اقدام شود که اصلا به این مسئله توجه نشده است.

تأخیر در زمان افتتاح پروژه‌ها به معنی تعطیلی کار نیست

 

سرپرست استانداری کرمان در جمع‌بندی نشست امروز پروژه‌های عمرانی شهر کرمان اظهار داشت: تلاش ما بر این بوده که زمانبندی‌های پروژه‌ها به هم نخورد و براساس مصوبات قبلی پیش رود، اما تاخیر ایجاد شده به معنی این نیست که پروژه‌ها کاملا تعطیل شوند و کار ادامه نیابد.

فدایی افزود: تله‌کابین کرمان در زمان مقرر شده پیش می‌رود و آخر بهمن ماه بهره‌برداری آزمایشی آن آغاز می‌شود.

وی همچنین به اجرای باند دوم فرودگاه کرمان در 22 بهمن ماه اشاره داشت و تصریح کرد: دو پروژه میدان آزادی و پل ابوذر با مشکلاتی از جمله مالی و ... مواجه است که برای رفع آن کار می‌کنیم، هیچ کس تمایلی بر تعطیلی ندارد و اعتقاد ما بر این است که هر چه سریعتر به پایان برسند.

فدایی خاطرنشان کرد: پروژه ساروج پارس هم در حال حاضر مشکلی ندارد و در حال انجام کار است، توافقاتی با میراث فرهنگی داشتیم که قرار است مطالعه و اظهارنظر شود.

اتفاقات ناخواسته موجب کندی کار می‌شوند

 

سیدمصطفی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در پایان این نشست عنوان کرد: بعضی از مواردی که موجب کندی پروژه شده ناخواسته است.

وی افزود: برگزاری مزایده، افزایش قیمت قیر و ... اتفاقات ناخواسته‌ای است که در اختیار ما نبوده و همین مسائل هم موجب تأخیر در پیشرفت پروژه می‌شود.

موسوی عنوان کرد: اساس بر تعطیلی پروژه‌ها نیست، معاونت عمرانی استانداری پیگیری‌های خود را دارد و جلسات عمران شهری را با بازه زمانی کوتاه‌تر به صورت کارشناسی برگزار می‌کند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار