مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان:
تابناک کرمان - مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان از انجام بیش از 30 ویژه برنامه‌ متنوع در هفته گردشگری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹ 26 September 2018

30 ویژه برنامه هفته گردشگری در استان کرمان اجرا می شود

به گزارش تابناک کرمان، بنابر اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی  استان کرمان، غلامرضا فرخی با اشاره به پنجم مهرماه روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری، اظهارکرد: شعار امسال هفته گردشگری «گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک» تعیین شده است.

وی با تأکید بر اهمیت صنعت گردشگری در اشتغال‌زایی و خلق ثروت، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل معرفی هرچه بهتر و بیشتر جاذبه‌های گردشگری استان کرمان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و برنامه ریزی هدفمند در ارائه خدمات مناسب توسط فعالان صنعت گردشگری این خطه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه صنعت گردشگری استان کرمان دارای  تنوع در حوزه های مختلف است، افزود: تلاش می شود با ایجاد استراتژی‌های نوآورانه دیجیتالی در راستای گسترش کارآفرینی و توانمندسازی جوامع بومی و محلی، گام های مهم و موثری برداشته شود.

فرخی در ادامه به همزمانی هفته گردشگری با هفته دفاع مقدس اشاره و در اعلام برنامه های این هفته، گفت: در این ایام با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی فعال در اجرای تورهای داخلی و خارجی ورودی به استان، موزه دفاع مقدس کرمان به عنوان یکی از مقاصد ویژه بازدید تورها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان، تصریح کرد: غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری نشست مشترک نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان و فعالان صنعت گردشگری، تشکیل کارگروه گردشگری استان کرمان با حضور استاندار و فعالان صنعت گرشگری کرمان، اجرای سومین ابرماراتن راه ابریشم ایران در بیابان لوت شهداد، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی استان کرمان، افتتاح پنج اقامتگاه بوم گردی در شهرستانهای راور، رابر، فهرج، رفسنجان و جیرفت از برنامه های این هفته است.

وی گفت: افتتاح پروژه احداث ساختمان‌های ورودی و خروجی قنات ثبت جهانی گوهر ریز جوپار، کلنگ زنی فاز دوم کمپ فهرج، کلنگ زنی آغاز احداث دو پروژه گردشگری در شهرستان رفسنجان، اجرای مسابقه شتر سواری در تپه های شنی فهرج، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در خانه تاریخی ایرانمنش شهرستان بافت، راه اندازی کارگاه تولید صنایع دستی در رفسنجان، برگزاری تورهای کرمان گردی و استان گردی با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی، افتتاح دوره های جدید آموزش گردشگری، گردهمایی فعالان محلی گردشگری منطقه ثبت جهانی شهداد، تشکیل کلاس های آموزشی رایگان کرمان گردی و استان گردی در مدارس منتخب استان کرمان، حضور مدیران و کارشناسان در برنامه های مختلف صدا و سیما، تقدیراز جانبازان و رزمندگان فعال در حوزه گردشگری استان کرمان و غیره از برنامه های مهم این اداره کل در هفته گردشگری امسال است.

فرخی تصریح کرد: دیدار با تعدادی از فرمانداران و مسئولان ارشد شهرستانها، شوراهای شهرها، دهیاران، سران طوائف و عشایر با هدف بررسی مسائل و رفع مشکلات موجود در حوزه گردشگری این مناطق، از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری استان کرمان در سال 1397 است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار