تابناک کرمان- نظر به اینکه مشکل عمده در حوزه آبی است باید کشت گیاهان با نیاز آبی کم را توصیه شود.
کد خبر: ۶۶۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸ 28 September 2018

تأمین سلامت غذایی از وظایف مهم سازمان جهاد کشاورزی است

به گزارش تابناک کرمان، عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در جلسه مسئولین مراکز جهاد کشاورزی بخش‌های شهرستان کرمان بیان داشت: جهاد کشاورزی دستگاهی گسترده با وظایف متنوع هست و در محدوده وسیع کل استان نیز محل کار ماست.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی هم باید به کشاورزان آموزش داده ، هم مسائل ومشکلات را رصد کرده و پاسخگو هم باشیم.

ایشان با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین اشتغال و بیشترین درآمد زایی را دارد، افزود: تامین غذای مردم و سلامت غذایی آنها مهمترین وظیفه ماست.

سعیدی اعلام کرد: ما باید هم برنامه ریزی کنیم و هم زیر ساخت را فراهم کنیم تا هیچگونه کمبودی از لحاظ مواد غذایی مورد نیاز مردم نباشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه مراکز خدمات خط مقدم کاری وزارتخانه  هستند، افزود: لازم است مسئولان مراکز خدمات اطلاعات دقیق از پهنه کاری خود داشته ، موارد  اقتصادی و غیر اقتصادی را دقیقاً مشخص کرده تا برآن اساس کشاورز را راهنمایی کنیم که  محصول اقتصادی بکارد، قطعا اگر اقتصاد کشاورز تأمین نباشد خیلی از مشکلات بوجود می آید.

سعیدی افزود: با توجه به اینکه مشکل عمده ما آب است باید کشت گیاهان با نیاز آبی کم را توصیه کنیم.

وی افزود: ارتباط با کشاورزان خیلی ضروریست اطلاعات دقیق از آنها داشته باشید مطابق با نیاز آنها اطلاعات بدهید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: کشت کلزا به دلیل اینکه اولا در بحث اقتصاد مقاومتی به دلیل تأمین روغن مهم است و ثانیا مصرف کمتری آب نسبت به گندم نیاز دارد و ثالثا درآمد بالاتر نسبت به گندم نصیب کشاورز می کند، یکی از سیاست‌های وزارتخانه است.

وی همچنین افزود: رشد مکانیزاسیون در الویت سیاست‌های وزارتخانه است و مهم‌تر از آن آبیاری تحت فشار است که از اولویت های مهم ماست.

وی در پایان گفت: استفاده از ظرفیت‌های آبی استان برای پرورش آبزیان نیز از الویت‌های سیاست‌های راهبردی ما است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار