تابناک کرمان - رئیس اتاق بازرگانی کرمان از رتبه دوم کرمان در زمینه مصرف آب و میزان سرانه آب خبر داد.
کد خبر: ۶۶۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 28 September 2018

به گزارش تابناک کرمان، بنابراعلام خبرنگار مهر، سید مهدی طبیب‌زاده در ششمین جلسه شورای گفتگوی استانی و بخش خصوصی عنوان داشت: طی گزارش منتشر شده علی‌رغم اینکه کرمان به گفته برخی جزو استان‌های برتر در بخش معدن و کشاورزی است و از نیروی کار زیادی برخوردار می‌باشد و بر اساس 93 شاخص توسعه در 31 استان کشور که بررسی شده در رتبه 29 کشور در فصلنامه مجلس و راهبرد قرار داریم.

وی افزود: در این گزارش 31 استان طی شاخص‌هایی مشخص شده‌اند که در بین آن‌ها استان کرمان در بخش اقتصاد رتبه 21 را به خود اختصاص داده است.

طبیب‌زاده به مسئله کم آبی استان کرمان اشاره کرد و یادآور شد: ما استانی هستیم که به لحاظ مصرف آب و میزان سرانه آب در دسترس رتبه دوم را کسب کردیم در حالی که دو هزار مترمکعب استفاده داریم که این فاجعه بزرگی است.

وی گفت: در شرایطی که استان در شرایط کمبود آب به سر می‌برد جایگزینی کشت گلخانه‌ای یکی از ضروریات است زیرا احداث گلخانه‌های مدرن در بخش کشاورزی از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند که باید از اولویت‌های بخش کشاورزی قرار گیرد.

پورابراهیمی در خصوص نصب کنتورهای حجمی گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم و در دستور کار وزیر نیرو است.

وی گفت: در بهمن ماه سال جاری جشنواره ملی بهره‌وری در استان برگزار خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان تصریح کرد: در بحث پیمان سپاری مشکلاتی به وجود آمده که ما تا آخرین سطح ملی و استانی در حال پیگیری آن هستیم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار