تابناک کرمان- رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: سومین ابرمارتن کویر در کرمان برگزار و 18 دونده سرشناس خارجی از سراسر دنیا به استان کرمان سفر و 250 کیلومتر در طول یک هفته می‌دوند.
کد خبر: ۶۶۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 28 September 2018

به گزارش تابناک کرمان، مهدی سیاوشی امروز در مراسم گرامیداشت روز گردشگری در محل هتل جهانگردی شهر رفسنجان اظهار داشت: شعار امسال گردشگری «توجه به گردشگری دیجیتال و تحول در گردشگری به سمت دیجیتال» است.

وی بیان داشت: گردهمایی فعالان گردشگری فرصت مناسبی است برای اینکه مسائل و موضوعات مشترک بین بخش گردشگری استان مورد بحث و بررسی قرار گیرد و هم توجه مسؤولان و سیاست‌گذاران استان و کشور به مسائل گردشگری جلب شود و کمکی برای برطرف کردن مسائل گردشگری و رونق و توسعه گردشگری شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: در دنیا گردشگری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است کشورهایی که هیچ جاذبه‌ای حتی برای زندگی افراد بومی خود نداشتند با ایجاد جاذبه‌های گردشگری به مقاصد بزرگ گردشگری دنیا تبدیل شده‌اند و بسیاری از گردشگران را از کشورهای اروپایی و سایر کشورهای جهان جذب می‌کنند و الان رقابتی بین آن‌ها و کشورهای بزرگ دنیا در حوزه گردشگری ایجاد شده است.

وی افزود: به دلیل اهمیت و جایگاهی که گردشری دارد هم در جهت توسعه اشتغال و توسعه صنایع دستی و تولیدات بومی و محلی و تبادل فرهنگی که در بخش گردشگری می‌شود می‌توان از نکات مهم برشمرد.

سیاوشی گفت: کشور ایران جاذبه‌های زیادی در گردشگری دارد بسیاری از مراجع بزرگ گردشگری دنیا یکی از مقاصد گردشگری دنیا در سال 2018 را ایران معرفی کرده بودند که در یک فاصله با حجم عظیمی از ورود گردشگران به ایران مواجه شدیم که در برخی استان‌ها جایی برای پذیرش گردشگر نبود اما با مسائلی که پیش آمد الان شاید مقداری با افت ورود گردشگر مواجه‌ایم.

وی ادامه داد: استان کرمان در کشور جایگاه ویژه‌ای را از نظر گردشگری به خود اختصاص داده کرمان تنها استانی است که هفت اثر ثبت شده جهانی دارد و رتبه اول در کشور را دارد تقریباً در تمام شهرهای استان جاذبه‌های گردشگری از دوران مختلف وجود دارد و در بحث اشتغال که از دغدغه‌های اصلی نظام است گردشگری می‌تواند جایگاه خوبی ایجاد کند.

سیاوشی با بیان اینکه در بخش کشاورزی تنها باید به سمت افزایش بهره‌وری پیش برویم و راهی برای توسعه نداریم در بخش صنعت و معدن هم ایجاد یک شغل سرمایه بسیار سنگینی نیاز دارد، اذعان کرد: جایی که با هزینه کم و سرعت بالا می‌تواند اشتغال ایجاد کند توسعه یابد گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان در بخش گردشگری مشکلات فراوانی داریم که باید برطرف شود در بیش از 10، 12 سال در لیست تحریم کشورهای اروپایی بودیم هنوز بعضی کشورها مثل ژاپن و فرانسه رتبه کرمان را سبز نمی‌دانند و به گردشگران توصیه نمی‌کنند به کرمان سفر کنند در کنارش کرمان فاصله زیادی با مرکز کشور دارد که اگر گردشگر بخواهد با هواپیما سفر کند هزینه بالاست و با قطار هم زمان بیشتری نیاز دارد ما در مسیر گردشگری هستیم و مجموعه این مسائل موجب شده در طول حدود 10 سال گذشته از مقصد گردشگری خارج شویم و زلزله بم نیز ضربه سنگینی به بحث گردشگری استان زد.

وی اضافه کرد: در 3.5 سال گذشته در اتاق بازرگانی تلاش کردیم به سمت رفع ایرادات مسائل گردشگری پیش برویم و استان کرمان را معرفی کنیم و فعالان و تأثیرگذاران گردشگری تصویر درستی از استان کرمان در اذهان پرورش دهند.

سیاوشی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در نخستین گام سه گروه از تورهای گردشگری که استان را به آن نشان دادیم هر کدام که اولین بار آمده بودند غبطه می‌خوردند که این همه ظرفیت گردشگری به مردم ایران و حتی خارج از ایران شناسانده نشده است.

وی یادآور شد: گروه‌های گردشگری از هلند و ژاپن هم به استان سفر کردند و از مناطق گرمسیر مانند جیرفت، عنبرآباد و.. همچنین به رفسنجان آمدند و در این راستا هم اثرگذار شدیم و تا پایان سال در تلاش هستیم با شهرهایی که مقصد گردشگری مانند شیراز و اصفهان هستند برای معرفی کرمان استفاده کنیم و مطمئن هستیم که مؤثر خواهد بود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی کرمان بیان کرد: در این زمینه هفته گذشته در مجمع نمایندگان استان پیشنهاد دادیم موافقت کردند که پروازهایی با اصفهان، یزد، بندرعباس و شیراز تبادل گردشگری داشته باشیم.

وی افزود: سومین ابرمارتن کویر استان برگزار و از فردا دونده‌ها به کرمان می‌آیند، 18 دونده سرشناس خارجی از سراسر دنیا به استان کرمان سفر و یک هفته در کویر هستند که 250 کیلومتر در طول یک هفته می‌دوند و پس از بازگشت به کشورشان می‌توانند با تبلیغی که دارند معرف خوبی برای استان کرمان باشند.

سیاوشی خاطرنشان کرد: گردهمایی سالانه از فعالان گردشگری در طبیعت امسال در کرمان برگزار خواهد شد که دی یا آذرماه زمان آن است و بیش از 3 هزار نفر از فعالان آفرود و کویر ایران به استان کرمان می‌آیند و معرفی خوبی از استان کرمان خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه کرمان اولین تولیدکننده پسته دنیا، اولین تولید کننده خرما و گردوی کشور است و این ظرفیت‌ها را باید مهم دانست، تصریح کرد: رفسنجان جایگاه بسیار خوبی در بخش گردشگری دارد، دره‌راگه این شهرستان برای گردشگری خیلی ظرفیت خوبی است خانه حاج‌آقاعلی از جاذبه‌های بزرگ استان است و گردشگران فراوانی به سمت خود خوانده است.

سیاوشی یادآور شد: سرمایه‌گذاران بخش گردشگری می‌توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند، بخش گردشگری کرمان بعد از گذراندن دوران تحریمی که داشت قدم‌های محکمی در جهت توسعه و رونق گردشگری برمی‌دارد و معین‌های اقتصادی بخش اصلی کارشان را به بخش گردشگری اختصاص دهند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار