تجلیل جمعی از اعضای شورای شهر و اهالی رسانه از «محمد صنعتی‌» پیشکسوت‌ فرهنگی و ورزشی استان:
تابناک کرمان- نایب رئیس و تنی چند از اعضای شورای شهر کرمان به همراه جمعی از اهالی رسانه استان با «محمد صنعتی» معروف به تاریخ شفاهی استان کرمان و از خیرین به نام حوزه ورزش، فرهنگ و آموزش دیدار و با اهدا تصویر وی منقش بر یک تمبر مسی از وی تجلیل کردند.
کد خبر: ۶۶۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰ 02 October 2018

حفظ و دفاع از حقوق مردم تعارف ندارد و نباید خدایی ناکرده در تصمیم گیری های شورای شهر مردم نادیده گرفته شوند

به گزارش تابناک کرمان، نایب رئیس و تنی چند از اعضای شورای شهر کرمان به همراه جمعی از اهالی رسانه استان با «محمد صنعتی» معروف به تاریخ شفاهی استان کرمان و از خیرین به نام حوزه ورزش، فرهنگ و آموزش دیدار و با اهدا تصویر وی منقش بر یک تمبر مسی از وی تجلیل کردند.

 «علی بهرامی» نایب رئیس شورای شهر کرمان خطاب به «محمد صنعتی» گفت: شما در تمام مقاطع تاریخی، همیشه مطبوعات را حمایت کرده اید، بنده همیشه به این فکر می کنم که اگر غرب و اروپا نسبت به ما پیشرفتی داشته‌اند به واسطه وجود صنعت چاپ و نشریه هایشان بود.

زیرا مطلب انتقادی و یا افشاگرانه یک رسانه می تواند ازحیف و میل صدها میلیارد تومان جلوگیری کند و یا در بازگشت مبالغ به بیت المال نقش داشته باشد.

وی به نقش رسانه ها اشاره کرد و گفت: شما در مقاطعی که رکود و بحران برای چاپ نشریات بود و روزنامه‌ها ضعیف شده و فقط روزنامه‌های دولتی و شبه دولتی توان چاپ داشتند، از روزنامه‌ها حمایت کردید که در تاریخ این دیار ماندگار خواهد بود.

بهرامی ادامه داد: امروز به عنوان اعضای شورای شهر خدمت شما آمده‌ایم تا از شما بابت زحماتتان تشکر کنیم. امیدوارم شما الگویی باشید تا دیگران هم کار خیر و با مردم بودن را سرلوحه اعمال خودشان قراردهند.

 محمد صنعتی نیز خطاب به حاضران راجع به خدمت به مردم و پاس داشتن حقوق آنها خاطره ای تعریف کرد و گفت: در خدمت کردن به مردم نباید ملاحظه‌ای باشد. 

وی ادامه داد: سالهای قدیم یک روز برادر شاه به کرمان آمده بود، وقتی مقامی به کرمان می آمد از طرف استانداری ما را دعوت می کردند.
آن موقع من جوانترین فردی بودم که درجلسه حضور داشت. مامور پذیرایی از من کمک خواست که میزی را جلوی برادر شاه مخلوع برای پذیرایی قرار دهیم چون نزدیک او نشسته بودم، من را بلند صدا می‌زد ولی من توجه نمی‌کردم. بابت آن عمل من از طرف ساواک و استانداری مورد بازخواست قرار گرفتم که در جواب بازخواست‌هایشان گفتم مردمی که به من به عنوان عضو انجمن شهر رأی دادند، اجازه ندادند از کسی پذیرایی کنم. رأی آنها به من برای دفاع از حقوقشان بود نه چیز دیگر! به شما هم می گویم حفظ و دفاع از حقوق مردم تعارف ندارد و نباید خدایی ناکرده در تصمیم گیری های شورای شهر مردم نادیده گرفته شوند.

در پایان این جلسه علی امیرتیموری عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات ضمن اشاره به فعالیت های خیرخواهانه محمد صنعتی در حوزه ورزشی، فرهنگی و حمایت از دانشجویان از نقش وی به عنوان یکی از منابع مورد وثوق جهت بررسی تاریخ شفاهی کرمان نام برد و از او قدردانی کرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار