نماینده ولی فقیه در استان کرمان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه پژوهش هایی ارزش دارند که یا واجب باشند یا مستحب و گرهی از جامعه باز کنند، گفت: پژوهشی که گرهی از جامعه باز نمی کند، چه ارزشی دارد؟
کد خبر: ۶۶۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ 12 October 2018

پژوهشی ارزش دارد که گرهی از مشکلات جامعه باز کند

به گزارش تابناک کرمان، حجت الاسلام"حسن علیدادی سلیمانی" در کارگاه آموزشی نظرسنجی الکترونیکی ویژه مدیران پژوهش مراکز استان‌های صداوسیما در کرمان اظهار کرد: نکته مهم و کلیدی در پژوهش این است که پژوهشگر باید دانش لازم را داشته و این در صورتی است که قبل از آن آموزش و تعلیم مناسب را دیده باشد.

وی افزود: پژوهشگر در هر عرصه ای باید مراحل مورد نیاز پژوهش را به خوبی پشت سر گذاشته باشد تا پژوهش نتیجه مناسب و دلخواه را بدهد.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: باید در پژوهش با آراء و افکار مختلف بدون حساسیت روبه‌رو شد و باید ظرفیت شنیدن نظر صاحب نظران را داشته و مهم‌تر از آن این است که تلاش کنیم نظر فرد به بهترین وجه ممکن بیان شود.

وی بیان کرد: شهید مطهری این کار را به خوبی در کتاب‌هایشان انجام می‌داد و در زمان برخورد با نظر مخالف، آن نظر را به خوبی تبیین می‌کرد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: اگر می‌خواهیم بطلان مدعایی را برملا کنیم، باید علاوه بر مخدوش کردن ادله ثابت کنیم که خود مدعا را نیز دچار تناقض و مشکل است تا مدعا به طور کلی بخشد.

وی افزود: برای اینکه در پژوهش بتوانیم نظر حق را به کرسی بنشانیم، باید هم به نظر دیگران احترام گذاشته و به خوبی نظر آن‌ها را بیان کرده و هم به خوبی اصل مدعا و ادله را رد کنیم.

علیدادی سلیمانی در ادامه با بیان اینکه پژوهش‌هایی ارزش دارند که یا واجب باشند یا مستحب و گرهی از جامعه باز کنند، گفت: پژوهشی که گرهی از جامعه باز نمی‌کند، چه ارزشی دارد؟

وی تصریح کرد: معلوم نیست همه کتب و مقالاتی در حوزه‌های مختلف نوشته شده، گره‌ای از جامعه باز و مشکلی را حل می‌کند زیرا برخی پژوهش‌ها غیرضرور هستند و برخی هیچ اثر علمی و عملی ندارند.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: کسانی که در عرصه پژوهش کار می‌کنند و مسئولیت دارند باید مطالبی در دستور کار قرار بدهند که بخشی از نیازمندی‌های جامعه مخاطب را حل کند.

وی افزود: نظرسنجی به نوعی درون افراد را خواندن و پیش‌بینی کردن است و با نظرسنجی می‌توانید بفهمید چه رخدادی در آینده رقم می‌خورد و این واقعه می‌تواند بسیار مهم باشد لذا نظرسنجی یک علم بسیار کارآمد و مفید است و در خیلی از برنامه‌ریزی‌ها تاثیرگذار است و خیلی از مجموعه‌ها در جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: پژوهش و نظرسنجی ها دو صحنه ارزشمند خدمت هم به جامعه علمی و هم مجموعه برنامه‌ریز برای توسعه و پیشرفت است.
انتهای پیام/*

برچسب ها: نظرسنجی ، آینده ، گرهی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار