رئیس بهزیستی رفسنجان:
رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان از شناسایی 30 مورد کودک‌آزاری در رفسنجان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۶۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ 15 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، محمود حیدری در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کودک اظهار داشت: کودکان نقش اساسی در آینده ممکلت و شکل‌گیری جامعه دارند و باید به کودکان اهمیت دهیم.

وی افزود: سازمان بهزیستی خود را متولی بحث تربیت و آموزش کودکان می‌داند با توجه به اینکه روانشناسان رفتار با کودک را شکل‌دهنده شخصیت او در آینده می‌دانند باید والدین رفتار مناسبی در مقابل کودکان از خود نشان دهند.

وی با بیان اینکه شالوده نقش‌آفرینی افراد، در زمان کودکی پایه‌ریزی می‌شود، عنوان کرد: ظرفیت‌های ذهنی، شناختی و رفتاری و ظرفیت‌های فراوانی که خداوند در نوزادان نهاده که این ظرفیت‌ها باید به وسیله ابزارها و ارگان‌هایی رهبری و فعال شوند.

حیدری ادامه داد: برای به فعلیت درآمدن ظرفیت‌ها و برآورده‌شدن نیازهای کودکان محیط خیلی مؤثر است و آموزش باید به جا و مناسب باشد اگر برای کودک تا چهار سالگی استعداد و موقعیت حرف زدن فراهم نشود از زبان‌آموزی دور می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان در ادامه بیان کرد: در رفسنجان در مجموعه بهزیستی ۴۵ مهدکودک داریم که ۲۴ مهد شهری و ۲۱ مهد روستایی است که خدمات آموزشی به کودکان ارائه می‌دهند که در این مهدها تعداد ۳۱۰ پرسنل دو هزار و ۳۰۰ کودک را پرورش می‌دهند.

حیدری افزود: نیازی که بهزیستی برای کودکان می‌بیند این است که کودکان باید حمایت‌های ویژه شوند و سرمایه ویژه‌ای برایشان در نظر گرفته شود کودکان برکت زندگی و سرمایه‌های آینده جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه کودکان حقوق زیادی دارند تبعیض بین کودکان جایز نیست، تصریح کرد: همه کودکان حق رشد در تمام زمینه‌ها را دارند و کودکان حق دارند آزادنه عقاید و نظرات خود را ابراز کنند و عقایدشان باید پذیرفته شود و در اصلاح آن کمک باشیم تا کودک مسیر رشد و بالندگی خود را پیدا کند.

به گفته وی در مجموعه بهزیستی برای تمام گروه‌های سنی برنامه آموزشی در سازمان بهزیستی کشور فراهم شده و نظارت مستقیم بر نحوه آموزش کودکان انجام می‌شود.

رئیس بهزیستی رفسنجان با بیان اینکه هر نوع آزاری به کودک تا سن ۱۸ سالگی در زمینه فکری، جنسی، جسمی و ...کودک‌آزاری نام دارد، ابراز داشت: امسال تقریبا نزدیک به ۳۰ مورد کودک‌آزاری داشتیم که البته بعضا خیلی حاد نبوده اما دستور قضایی داشتیم و مداخله کردیم.

حیدری با اشاره به موضوع کودکان کار تصریح کرد: خیلی از این کودکان کار در رفسنجان که می‌بینیم ایرانی نیستند و از اتباع هستند که در فرهنگ‌شان این موضوع گنجانده شده که از کودکی باید کار کنند.

وی ادامه داد: طرح کودکان کار را مرکز مهرانه قلب سفید با مجوز سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی کرده در رفسنجان هم فعالیت دارد این مرکز به پیگیری بحث کودکان کار پرداخته و کودکان کار را شناسایی می‌کند اگر خانواده نیاز به اشتغال، آموزش و سبدهای حمایتی داشته باشد سرویس‌دهی می‌کند تا بچه به درس و مدرسه‌اش برگردد.

حیدری تأکید کرد: هیچ جا برای کودکان آرام‌تر از کانون خانواده نیست، هیچ چیز جای محبت و مهر پدر و مادر را نمی‌گیرد لذا باید تلاش کنیم آسیب‌ها کم شود، کودک‌آزاری، همسرآزاری، سرقت‌ها و... زاییده آسیب‌ها هستند باید ریشه‌یابی کنیم و با این مشکلات و آسیب‌ها مقابله کنیم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار