مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:
مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان از وجود یک هزار و 500 آرایشگاه در کرمان سخن به میان آورد و بیان کرد: در زمینه کنترل آرایشگاه نیز این معاونت در سال های گذشته ورود پیدا کرده به طوری که در 9 ماهه گذشته تاکنون 200 آرایشگاه مورد بازدید قرار گرفت که حدود 200 رنگ برای تتو که مورد تایید معاونت علوم پزشکی نبوده و همچنین 50 دستگاه تتو که استاندارد نبودند، جمع آوری شده است.
کد خبر: ۶۶۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲ 15 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، "منصور قنبری‌زاده" در نشست خبری به مناسبت روز جهانی غذا گفت: وظیفه معاونت غذا و دارو کنترل، نظارت و ارزیابی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی است و این امر را به روش‌های مختلف در سال های متمادی انجام و روند افزایشی آن نیز در پی گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: این معاونت انواع فرآورده کشاورزی از نظر باقیمانده سموم کنترل می‌کند، مخصوصا برنج و گندم مورد پایش دقیق قرار می‌گیرد و همچنین سالی 2 بار کارخانجات را کنترل می‌کند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان از وجود یک هزار و 500 آرایشگاه در کرمان سخن به میان آورد و بیان کرد: در زمینه کنترل آرایشگاه نیز این معاونت در سال های گذشته ورود پیدا کرده به طوری که در 9 ماهه گذشته تاکنون 200 آرایشگاه مورد بازدید قرار گرفت که حدود 200 رنگ برای تتو که مورد تایید معاونت علوم پزشکی نبوده و همچنین 50 دستگاه تتو که استاندارد نبودند، نیز جمع آوری شده است.

وی شناسایی انبارهای نگهداری مواد غذایی را از دیگر اقدامات این معاونت دانست و بیان کرد: برخی از این انبارها استاندارد لازم نداشته است که در ابتدا آموزش‌های لازم را دادیم و ملزم کردیم که باید پروانه از وزارت بهداشت دریافت کنند.

قنبری‌زاده تغییر الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت را شعار سال جاری معاونت غذا و دارو اعلام کرد و افزود: ملزم کرده‌ایم که نشانگر رنگی روی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی قرار گیرد که در این نشانگرها میزان سلامت آن کالا را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار