کد خبر: ۶۶۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱ 16 October 2018

در سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان کرمان طرح‌های‌ اشتغال‌زایی و عمرانی برکت در شهرستان راور و سایر مناطق محروم استان کرمان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، بنابراعلام روابط عمومی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی» قرار است، از طریق اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی و حمایت از طرح‌های مرتبط با پیشرفت و آبادانی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) زمینه‌ی رفع محرومیت و ورود آحاد واجد شرایط جوامع محلی به فضای کسب‌ و کار را در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در شهرستان راور فراهم گردد.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) براساس نتایج مطالعات شناخت شهرستان راور، اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی در این شهرستان را از سال 1396 در برنامه‌ی کاری خود قرار داده است.

ظرفیت سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده برای اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی استان کرمان با اولویت شهرستان راور یک‌هزار میلیارد ریال در مدت 3 سال است. 

براساس تفاهم‌نامه‌ منعقد شده میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری کرمان از بهمن ‌ماه سال گذشته مطالعات شناخت شهرستان راور با رویکرد توانمندسازی‌ و پیشرفت اقتصادی و اشتغال‌زایی آغاز و با توجه به ظرفیت‌های موجود در سطح منطقه، اولویت ایجاد اشتغال به طرح‌های کارآفرینی اجتماع‌محور و تسهیلات‌محور داده شد.

در این سفر با به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اقتصادی برکت) و حوزه‌ تسهیلات‌محور تعداد 1125 شغل به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان راور تحقق می‌یابد.

توانمندسازی اقتصادی با الگوی آسمان (آیین‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال‌ نیروی انسانی) نیز با اقدامات سازمان‌ یافته و هدف ایجاد 800 شغل در شهرستان راور در این سفر به‌طور رسمی فرآیند پیاده‌سازی و انجام خود را آغاز می‌کند.

هم‌چنین 22 پروژه‌ عمرانی و زیربنایی برکت در روستاهای شهرستان راور از جمله‌ اجرای یک طرح آب‌رسانی، تکمیل و آماده‌ افتتاح است. در این سفر، 16 پروژه‌ی عمرانی دیگر برکت نیز از جمله یک مدرسه و 4 طرح آب‌رسانی در مناطق محروم و روستاهای سایر شهرستان‌های استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

علاوه بر این با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) عملیات احداث 214 پروژه در روستاهای شهرستان راور شامل پروژه‌های ساخت مسکن محرومین و طرح‌های ورزشی آغاز می‌شود.

لازم به توضیح است ارزش کل سرمایه‌گذاری طرح‌های عمرانی مذکور بالغ بر 141 میلیارد ریال است.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا به امروز 2408 طرح را در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، اشتغال‌زایی، امور زیربنایی و عمرانی، ساخت مدرسه، مسجد و مراکز فرهنگی، سلامت و سایر خدمات با حجم سرمایه‌گذاری 4535 میلیارد ریال در استان کرمان اجرا کرده است.

ساخت مسکن محرومین ارایه‌ خدمات بیمه‌ای، اعطای وام قرض‌الحسنه و ارایه‌ خدمات مالی و بیمه‌ای به ایتام نیز از جمله دیگر اقدامات عام‌المنفعه‌ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان کرمان به شمار می‌رود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار