هر چند هدف رژیم از ایجاد این واقعه، برهم زدن اجتماع بزرگ مردم مسلمان و ایجاد رعب و وحشت آن هم به اسم مردم بود اما این حادثه موجب نفرت شدید مردم از رژیم شد.
کد خبر: ۶۶۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴ 18 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، آئین گرامیداشت 24 مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان شامگاه چهارشنبه و با حضور حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، بابایی فرماندار کرمان، علیزاده مدیرکل ارشاد استان کرمان، تعدادی از مسئولان استانی و جمع کثیری از مردم در محل مسجد جامع کرمان برگزار شد.

مهدی صدفی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هر چند هدف رژیم از ایجاد این واقعه، برهم زدن اجتماع بزرگ مردم مسلمان و ایجاد رعب و وحشت آن هم به اسم مردم بود اما این حادثه موجب نفرت شدید مردم از رژیم شد.

وی با بیان اینکه واقعه 24 مهر و به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان چهره ننگین و پلید رژیم را بر همه روشن کرده و به جریان انقلاب مردم را در کشور سرعت بخشید افزود: به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان، یکی از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و مبارزات مردم شریف استان کرمان علیه رژیم منحوس پهلوی است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: هدف از برگزاری این مراسم نکوداشت و پاسداشت شهدای این واقعه شهیدان باقدرت و یزدان‌شناس و ثبت و ضبط این واقعه تاریخی است.

این ویژه برنامه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه عکس 24 مهر و  خاطره‌گویی شاهدان عینی این واقعه همراه بود.

در 24 مهر 57 تعداد زیادی از مردم کرمان به منظور بزرگداشت اربعین شهدای 17 شهریور تهران و اولین سالگرد شهادت آیت‌اللَّه مصطفی خمینی، تمامی مغازه‌ها را تعطیل کرده و در مسجد جامع کرمان اجتماع کرده بودند که حدود 300 نفر از عوامل رژیم پهلوی در لباس زاغه‌نشینان معروف به کولی با در دست داشتن چوب و میله آهنی و با شعار جاوید شاه به مسجد حمله کرده و با میله و چوب به جان مردم افتادند و پس از ضرب و شتم مردم، قسمتی از وسایل و ساختمان مسجد جامع کرمان از جمله قرآن‌ها را سوزاندند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار