مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان:
مدیر کل بیمه سلامت کرمان گفت: براساس خدماتی که بعد از انقلاب در حوزه سلامت انجام شده به گونه‌ای است که عمر مفید مردم از ۵۳ سال به بالای ۷۶ سال ارتقاء یافته که شاخص بین‌المللی است.
کد خبر: ۶۷۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱ 20 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، محمد جعفری در جلسه‌ گرامیداشت هفته سلامت اظهار کرد: از ۲۷ مهر تا ۳ آبان تحت عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

وی افزود: بیش از ۲۵ سال از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون از تاسیس این سازمان می‌گذرد و این هفته بهانه خوبی است تا خدماتی که در این حوزه برای مردم صورت گرفته دقیق‌تر و پررنگ‌تر بیان شود و اگر خواسته یا چالشی بود به بهترین نحو به گوش مسئولان برسانیم به خصوص که در حال تدوین بودجه در سال جدید هستیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: روز اول با نام توانمندسازی و ترویج فرهنگ عمومی نامگذاری شده همچنین سازمان الکترونیک و هوشمندسازی خدمات بیمه سلامت عنوان روز دوم است.

وی با اشاره به نامگذاری روز سوم تحت عنوان سطح بندی و نظام ارجاع با رویکرد الکترونیک بیان داشت: پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه‌شدگان شعار روز چهارم و حقوق شهروندی و مشتری‌مداری همچنین تجمیع منابع و خرید راهبردی سلامت شعار روزهای پنجم و ششم است.

جعفری ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز بیمه سلامت، خدمات گسترده‌ای در حوزه سلامت انجام داده به گونه‌ای که متوسط عمر مفید مردم از ۵۳ سال به بالای ۷۶ سال ارتقاء یافته که این یک شاخص بین‌المللی محسوب می‌شود که همه دنیا آن را رصد می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت یادآور شد: سه شاخص مهم مد نظر بیمه سلامت قرار دارد که شامل شاخص‌های فیزیکی، اقتصادی و فرهنگی است.

بهبود شاخص ضریب جینی

 

وی به شاخص اقتصادی اشاره کرد و گفت: از نظر اقتصادی شاخص ضریب جینی (فاصله بین طبقه ثروتمند و فقیر جامعه) کشور نسبت به قبل از انقلاب ارتقاء یافته و از ۴۸ به زیر ۳۸ رسیده است که نسبت به کشورهای توسعه یافته بهتر عمل کرده است.

جعفری ابراز داشت: نشانگرهای عمده بین‌المللی حاکی از آن است که ایران در حوزه رفاه و سلامت بهبود عملکرد بسیار خوبی داشته و نباید چالش‌هایی که گاه و بیگاه در کشور به وجود می‌آید با دستاوردهای بسیاری که ایجاد شده نباید نادیده بگیریم.

وی افزود: پوشش بیمه در بدو انقلاب فقط شامل کارکنان دولت و تعدادی در تامین اجتماعی می‌شد اما در حال حاضر خانواده‌ای بدون بیمه درمانی در کشور نداریم و حتی برخی خانواده‌ها دارای همپوشانی‌های بیمه‌ای هستند که خود یک چالش محسوب می‌شود.

جعفری با اشاره به شاخص فیزیکی بیمه سلامت عنوان داشت: شاخص فیزیکی تا سطح روستاها گسترش یافته همچنین قبلا ما از پزشکان خارجی که سه یا چهار سال درس خوانده بودند استفاده می‌کردیم در حالی که در حال حاضر از پزشکان حاذق ایرانی بهره‌مند هستیم.

وی یادآور شد: دسترسی مالی به گونه‌ای صورت گرفته که بیمار اطمینان دارد بیمه ۹۰ درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد همچنین در بیماران سرطانی این دغدغه برطرف شده و بیمه بیش از ۹۰ درصد بار مالی را برعهده گرفته است.

مدیر کل بیمه سلامت به شاخص فرهنگی اشاره کرد و گفت: در این شاخص تا استاندارد جهانی فاصله زیادی داریم.

وی افزود: مصرف سرانه دارو در کشور بسیار بالاست و با وجودی که خدمات پزشکی در بسیاری از خانواده‌ها تحت پوشش بیمه قرار دارد اما هزینه کارهای پزشکی در ایران از سایر کشورها بسیار بسیار ارزانتر است.

جعفری با بیان این که دسترسی پزشکی و بیمه‌ای ما بسیار خوب است اظهار داشت: در حالی که به ازای هر ۱.۵ میلیون نفر در دنیا یک دستگاه ام آر آی وجود داشته و قبلا جزو شاخص‌های جهانی بوده در استان کرمان هشت دستگاه داریم

تعداد تخت‌های بیمارستانی کرمان باید به هفت هزار عدد افزایش یابد

 

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان افزود: سطح پزشکی در ایران بسیار قوی است اما دسترسی فرهنگی ما دچار اشکال است زیرا تجویزهای علمی بنا به خواسته بیماران صورت می‌گیرد در حالی که تقاضای به جا و مصرف به موقع دارو باعث پیشگیری از عوارض بعدی خواهد شد که مردم باید به آن توجه داشته باشند.

جعفری گفت: موفقیت‌های به دست آمده در این سازمان در همراهی و مشارکت سه ضلع بیمه، بیمه شده و بیمارستان خلاصه می‌شود که باعث شده در این راستا توفیقات خوبی در حوزه رفاه و سلامت کسب کنیم.

وی افزود: بیماری‌ها در ایران در بخش بیماری‌های قلبی، عروقی، بدخیمی، حوادث و روان پریشی است که تمام این بیماری‌ها قابل پیشگیری است و می‌توان با تغییر سبک زندگی از بروز آن‌ها پیشگیری کنیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: بر اساس سند توسعه سلامت، تا سال ۱۴۰۴ باید تعداد تخت‌های بیمارستانی استان کرمان از چهار هزار و ۴۰۰ تخت به هفت هزار تخت افزایش یابد.
انتهای پیام/*

برچسب ها: سلامت ، بیمه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار