مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان خبر داد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: رسالت سازمان تبلیغات اسلامی عینیت بخشیدن به ارزش‌های دینی در زندگی مردم است.
کد خبر: ۶۷۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵ 20 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی در گفتگو با حجت‌الاسلام اکبر سلطانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند بیان داشت: در جهان امروز که بحران‌های فرهنگی درصدد تهی کردن انسان از معنویت هستند، تبلیغ دین و ارزش‌های نشأت گرفته‌ از آن برای مقابله‌ با این بحران‌ها ضرورت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان تصریح کرد: امروزه دولت‌های غربی هر آنچه را برای تحمیل به مردمِ خود، قصد انجام آن را دارد با تبلیغات به نتیجه می‌رسانند، چه رسد به اهداف استکباری که در قبال دیگر کشورها به خصوص نظام اسلامی به‌عنوان یک کشور مستقل در پی آن هستند.

حجت‌الاسلام جلالی با ذکر سخن امام خمینی (ره) گفت: «مسأله‌ تبلیغات یک امر مهمی است که می‌شود گفت در دنیا در رأس همه‌ امور قرار گرفته است و دنیا بر دوش تبلیغات است».

وی افزود: تبلیغ و دعوت، زنده کردن انسان‌ها است، از این رو خداوند می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اسْتَجیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاکُمْ لِما یُحْییکُم...»؛ «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید، هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که مایه حیاتتان است.»

وی در تفسیر این آیه بیان داشت: آیه فوق، با صراحت می‌گوید که دعوت اسلام، دعوت به سوی حیات و زندگی در تمام زمینه ها است؛ این تعبیر، کوتاه ترین و جامع ترین تعبیری است که درباره اسلام و آیین حق آمده است.

وی تصریح کرد: اگر رسالت یک مکتب، محدوده خاصی را در بر گیرد، قهراً شعاع پیام رسانی و تبلیغِ آن نیز محدود خواهد بود، امّا از آنجا که رسالت مکتب اسلام جهانی و جاوید است، گستره پیام رسانی آن نیز نامحدود است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت ایجاد تشکیلاتی در جهت تبلیغات دینی بیان داشت: ضروری است که گروهی تحت نظر سازمان تشکیلاتی، به این مهم اقدام کنند و با برنامه ریزی دقیق، با توجه به نیازهای زمان به تبلیغ اسلام بپردازند و عینیت بخشیدن ارزشهای دینی را در زندگی مردم به عهده بگیرند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار