رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان:
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: سه طرح اقتصادمقاومتی در حوزه منابع طبیعی این شهرستان طی سال جاری در حال اجرا است.
کد خبر: ۶۷۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵ 20 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، مسعود حیدری‌پور در نشست خبری اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری عرصه‌های منابع طبیعی نعمت و موهبت‌های الهی و متعلق به همگان است و مردم باید در حفظ و احیای آنها تلاش کنند و کسی حق ندارد باغ و بوستان، جنگل، مرتع و دشت و کویر را تخریب کند چرا که همه‌ آنها متعلّق به انسان‌ها است و باید از آنها بهره برد.

وی افزود: بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت داشتن موضوع آبخیزداری، ۲۰۰ میلیون دلار معادل ۲۵۰ میلیارد ریال به کار آبخیزداری کشور اختصاص یافته که سهم شهرستان رفسنجان ۱۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان بیان کرد: مساحت شهرستان رفسنجان ۸۳۰ هزار هکتار است که ۸۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد و رودخانه‌های سفید، گیودری، شور، دئفه و احمدآباد از مهمترین رودخانه‌های شهرستان به شمار می‌روند.

حیدری پور ابراز کرد: در حوزه آبخیزداری فعالیت‌هایی اعم از جنگل کاری، مرتعداری، بیابان زدایی، حفظ و احیای پوشش گیاهی و ... انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان عنوان کرد: سه طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه منابع طبیعی این شهرستان طی سال جاری در حال اجرا است که این طرح‌ها شامل شامل احداث بند تراکمی در رودخانه ده سیاهانِ سرچشمه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، احداث تشتک‌های کوچک آبگیر با اعتبار ۵۶۰ میلیون ریال و احداث بندگاویون در رودخانه دئفه با اعتبار بالغ بر ۱.۵ میلیارد ریال بوده که این طرح‌ها اخیراً شروع شده و تا پایان دی ماه امسال اجرایی می‌شوند.

حیدری‌پور اضافه کرد: سال گذشته اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال در حوزه منابع طبیعی شهرستان در راستای احداث گورآب‌ها در زمینه مهار آب‌ها و نزولات آسمانی، کشت تاغ، حفظ دشت، و ... صرف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان در ادامه تصریح کرد: از سال ۷۰ تاکنون در رفسنجان ۲۳۶ بندخاکی، سیمانی، خشک چین با حجم سه میلیون و ۲۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری ایجاد شده است.

به گفته وی در هر بارندگی به میزان ۲۶ میلیون متر مکعب با این بندها از فرسایش ۱۰ میلیون مترمکعب خاک جلوگیری به عمل می‌آید.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار