نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس:
نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث حمایت‌های قضایی از محیط‌بانان خلاء وجود داشت که در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان، حمایت قضایی از این افراد ایجاد کردیم.
کد خبر: ۶۷۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱ 24 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اشاره کرد به تمهیدات در نظر گرفته شده برای حفظ جان محیط‌بانان و دراین باره اظهار داشت: در زمینه شکار غیرمجاز، قانون وجود دارد و خلاء قانونی نداریم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر محیط‌بانان طی درگیری با شکارچیان غیرمجاز کشته یا مجروح می‌شدند، یا به واسطه اقدامات خلاف قانون، متخلفان کشته یا مجروح می‌شدند، در بحث حمایت‌های قضایی از محیط‌بانان خلاء وجود داشت در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان، حمایت قضایی از این افراد ایجاد کردیم.

وی تصریح کرد: محیط‌بانان شامل قانون نحوه به‌کارگیری سلاح می‌شوند و قانونی که قبلاً برای نیروی انتظامی مصوب شده بود از تاریخ تصویب این لایحه لازم‌الاجرا شده و این افراد مشمول این حمایت قضایی خواهند شد و در بحث حمایت‌های جانی از محیط‌بانان، مستلزم ابزار، امکانات و لجستیک است که دولت باید در اختیار آن‌ها قرار دهند.

کمالی‌پور خاطرنشان کرد: مطمئناً شرائط و مأموریت این افراد به نحوی است که باید این الزام وجود داشته باشد که آن‌ها با تجهیزات و امکانات کافی، با علم و اطلاع و با رصد منطقه و اطلاعات نظامی و امنیتی به منطقه مورد مأموریت خود ورود کنند تا خدای نکرده شاهد تلفات بی‌حد و حصر در حوزه محیط‌بانان نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس و طی مراحل نهایی تصویب آن گفت: قرار است این لایحه به صحن علنی مجلس برود که بعد از تصویب به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

کمالی‌پور گفت: مطمئناً برای قاتلان محیط‌بانان دستگاه قضایی تصمیم می‌گیرد و برابر پرنده تشکیل شده اتخاذ تصمیم می‌شود و مطمئناً این قتل تعمدی و اقدام خصمانه بوده است که مستلزم صدور حکم قصاص است و قطعاً بزای متخلفان این حکم را صادر خواهند کرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار