معاون سازمان اجتماعی کشور در بازدید از دفاتر تسهیل گری شهر کرمان
معاون امور آسیب ها و مسایل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور از دفاتر تسهیل گری شهر کرمان بازدید کرد.
کد خبر: ۶۷۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶ 27 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، دکتر "رضا محبوبی" معاون امور آسیب‌ها و مسایل اجتماعی سازمان اجتماعی کشور تعدادی از دفاتر تسهیل گری شهر کرمان را مورد بازدید قرار داد.

این دفاتر که توسط جهاددانشگاهی استان کرمان و با نظارت عالیه دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان در محلات حاشیه ای و نوعا با بافت فرسوده ایجاد گردیده اند در ابعاد گوناگون کالبدی و شهرسازی، اجتماعی، مددکاری و اقتصادی اقدام به تسهیل گری و توانمند سازی ساکنان این محله می نمایند.

در این بازدید که خانم موسی پور مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان و ناظر عالی طرح تسهیلگری  و دکتر کامیاب مقدس رئیس جهاددانشگاهی استان و  مدیر طرح تسهیل گری استان دکتر محبوبی را همراهی می کردند، سه دفتر تسهیل گری در محلات بنی هاشم واقع در شرق بلوار آیت الله خامنه ای، دفتر تسهیل گری شهرک صنعتی در نزدیکی میدان بیرم آباد و دفتر تسهیل گری محله شهرک پدر و الله آباد مورد بازدید واقع گردید.

دکتر محبوبی در جریان این بازدید ها مسئله هویت یابی و انسجام اجتماعی و نظارت های اجتماعی که از آن به عنوان سیمای اجتماعی تعبیر نمود به عنوان مهمترین مسئله فراروی دفاتر تسهیل گری عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: تشکیل کارگروه های محله ای و جلب مشارکت ساکنان این محلات و انجام اقدامات تسهیلگرانه با مشارکت مردمان خود این محلات نقش بسزایی در ایجاد حس تعلق خاطر به محله و ایجاد هویت و تشخص اجتماعی برای ساکنان محله حاشیه ای ایفا خواهد نمود.

دراین بازدید خانم دکتر حمید پور مدیر دفتر تسهیل گری محله بنی هاشم و خانم دکتر ثانی مدیر دفتر تسهیل گری محله شهرک صنعتی و سرآسیاب و آقای دکتر شیخ الاسلامی مدیر دفتر تسهیل گری محله الله آباد و شهرک پدر در محل این دفاتر به بیان آسیب های اجتماعی و مسائل کالبدی هریک از این محلات پرداخته و اقدامات انجام شده برنامه های دفاتر خود را برای توانمند سازی مردم و ارتقاء کیفیت زندگی در هریک از این محلات را بیان نمودند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار