سرپرست استانداری کرمان خبر داد:
سرپرست استانداری کرمان از حضور اقلیت های مذهبی در پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: امام حسین (ع) فارغ از مذهب و دین نماد ایثار، شجاعت، انسانیت است.
کد خبر: ۶۷۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵ 28 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، محمدجواد فدایی در ستاد اربعین استان کرمان اظهار داشت: گزارشاتی که ارائه شد نشان می داد که مدیران با علاقه، خالصانه و فراتر از یک مسئولیت اداری در زمینه پیاده روی اربعین سعی و تلاش کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله می توانیم تا حدی از روند اجرای امور اظهار رضایت کنیم، افزود: کار بزرگی در حال انجام است و شاید خودمان متوجه این مسئله نباشیم اما کسانی که از بیرون و خارج از موضوع به مسئله راهپیمائی بزرگ اربعین نگاه می کنند متوجه عظمت آن می شوند.

فدایی تصریح کرد: رسانه های خارجی در اخبار خود از پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین حرکت زائرانه جهان نگاه و آن را با حج مقایسه کرده اند و جمعیتی حدود پنج برابر حج در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می کنند.

وی تصریح کرد: این راهپیمایی در شرایطی برگزار می شود که به لحاظ امنیتی منطقه در شرایط مناسبی قرار ندارد و هنوز گروه های تروریستی و داعش به دنبال ضربه زدن به ویژه به مراسمی که توسط شیعیان برگزار می شود هستند.

سرپرست استانداری کرمان ابراز داشت: مراسم راهپیمایی اربعین در اصل مراسم شیعی است اما در این مراسم افرادی از اهل تسنن، مسیحیان و زرتشتیان چه به عنوان زائر و چه به عنوان خادمان زائران در این مراسم شرکت می کنند.

فدایی ابراز داشت: مردم فارغ از قومیت، ملیت و حتی مذهب و دین، امام حسین (ع) را به عنوان نماد ایثار، شجاعت، انسانیت می دانند و برای ایشان احترام قائل هستند.

وی افزود: لازم است برای حفظ معنویت این سفر و زیارت برنامه ریزی شود تا ارزش معنوی آن تحت الشعاع برنامه ریزی های مادی تا سال بعد قرار نگیرد.

سرپرست استانداری کرمان گفت: یک سامانه مانند سامانه ای که اداره کل راهداری ایجاد کرده در حج و زیارت هم راه اندازی شود تا مردم مشکلات خود را مطرح کنند واین امر باعث بهبود خدمات رسانی به زائران در سال آینده خواهد شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار