رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در ایلینوی مدعی شد روسیه درباره دریافت کمک مالی از واشنگتن ابراز تمایل کرده است.
کد خبر: ۶۷۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 28 October 2018

به گزارش تابناک : دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در سخنرانی خود در در ایلینوی مدعی شد که روسیه تمایل خود را برای دریافت کمک اقتصادی از واشنگتن ابراز داشته است.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی انتخاباتی خود در ایلینوی با اشاره به دیدارش با پوتین و اقدامات اقتصادی خود اعلام کرد: من دیدار بسیار خوبی با ولادیمیر پوتین داشتم، دیداری عالی بود. من درباره همه چیز صحبت کردم، ما عالی بودیم و فراموش نکنید که روسیه خواهان دریافت کمک اقتصادی ماست. ما چنین ثروتی را ایجاد کردیم. من کار فوق‌العاده‌ای انجام دادم، 11.7 تریلیون دلار. روسیه از ما می‌خواهد که در این ثروت سهیم شود. همه خواهان کمک ما هستند.

از ژانویه سال 2017 و از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید، روسای جمهور آمریکا و روسیه چندین بار در حاشیه چندین اجلاس بین‌المللی مختلف با هم دیدار کردند. پوتین و ترامپ اولین نشست رسمی خود را در 16 جولای سال میلادی جاری در هلسینکی فنلاند برگزار کردند. در نشست هلسینکی پوتین و ترامپ با هم دیداری خصوصی نیز داشتند. 

در همین حال، اختلافات دو کشور درباره بحران اوکراین روابط دو کشور را برای مدتها دچار تنش کرد. پس از برگزاری همه‌پرسی در کریمه در سال 2014، که در آن اکثریت مردم آن رای به الحاق به روسیه دادند، آمریکا چندین دور مسکو را تحریم کرده است.

در عین حال بر اساس نظرسنجی ماه آوریل اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه، اکثر شرکت‌های آمریکایی علی‌رغم تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورشان، به ادامه همکاری با شرکت‌های روسی تمایل دارند. این نظرسنجی به ویژه نشان داد 70 درصد از شرکت‌های آمریکایی در سال 2019 به راه‌اندازی پروژه‌های جدید در روسیه تمایل دارند و تقریبا 90 درصد از شرکت‌های آمریکایی یا به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود در روسیه هستند یا دست کم به دنبال حفظ سطح قبلی از روابط هستند.

در این میان، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز هفته گذشته درباره چشم انداز توسعه روابط دو جانبه مسکو و واشنگتن ابراز امیدواری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار