جانشین رئیس ستاد بحران استان کرمان:
جانشین رئیس ستاد بحران استان کرمان، کرمان را پهناورترین استان کشور دانست و بیان کرد: استان کرمان به لحاظ اعتباری در جایگاه خوبی نیست و با اعتباراتی که اکنون در اختیار استان است، نمی‌توانیم کار چندانی انجام دهیم.
کد خبر: ۶۷۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳ 30 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، "مصطفی آیت‌الهی‌موسوی" در شورای مدیریت بحران استان کرمان با حضور معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در استان کرمان بین مدیران و دستگاه های اجرایی برای مقابله با بحران هم افزایی خوبی دارند.

وی از احتمال وجود بارندگی ها و سیلاب های ناگهانی در پاییز و زمستان جاری خبر داد و بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی همانند گذشته برای جلوگیری از خسارات احتمالی از این پدیده‌ها به مدیریت بحران کمک کنند.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان ادامه داد: طی نامه‌ای هشت بند درخواستی در زمینه اعتبارات و اصلاح قوانین برای اجرای برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی داشتیم، اما از سوی مجموعه ملی هیچ ترتیب اثری در این زمینه داده نشد.

وی کرمان را پهناورترین استان کشور دانست و بیان کرد: استان کرمان به لحاظ اعتباری در جایگاه خوبی نیست و با اعتباراتی که اکنون در اختیار استان است، نمی‌توانیم کار چندانی انجام دهیم.

جانشین رییس ستاد بحران از خشکسالی‌های پی‌در‌پی استان کرمان و کمبود اعتبارات فرمانداری‌ها و ادارات کل استان سخن به میان آورد و ادامه داد: برای طرح‌ها و برنامه‌هایی که در راستای مقابله با خشکسالی و سازگاری با کم‌آبی در استان دیده شده است، تسهیلاتی نیاز داریم که باید در سطح ملی تامین اعتبار شوند. 

وی به طرح همیاران آب اشاره کرد و گفت: کرمان تنها و اولین استانی است که طرح پایلوت همیاران آب را اجرایی کرد، اما از نظر اعتباری دچار مشکل هستیم بنابراین درخواست کمک از محل ماده 10 و 12 را جهت مدیرتی وضع موجود داریم. 

معاون امور عمرانی و فنی استاندار کرمان در ارتباط با بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی اظهار کرد: بنیاد مسکن متولی اصلی ساخت و سازهای ناشی از زلزله است و طبق تعهدی که داشتیم، استان بازسازی واحدهای ناشی از زلزله راور و کوهنبان را انجام داد.

وی به لرزه خیز بودن اسان کرمان اشاره کرد و افزود: جنوب استان کرمان نیز با توجه به لرز‌ش‌هایی که این منطقه رخ می‌دهد، باید نسبت به مقاوم‌سازی و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی اقدام کنند در غیر این‌صورت اگر حادثه‌ای در جنوب استان، رخ دهد، هزینه‌های به مراتب زیاد و جانبی باید تامین کنیم.

موسوی با بیان اینکه 60 درصد واحدهای روستایی در استان کرمان وضعیت مناسب دارند، تصریح کرد: با توجه به قول مساعد معاون بنیاد مسکن در زمینه ارائه تسهیلات برای مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در استان کرمان سقفی وجود ندارد و به هر تعداد لازم باشد پرداخت صورت می‌گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های راور و کوهبنان نیز واحدهایی که در مرحله اسکلت ناتمام مانده‌اند، از محل منابع داخلی بنیاد مسکن به آنها تسهیلات پرداخت می‌شود تا قبل از فصل سرما به اتمام رسند.

"رضا جزینی‌زاده" مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: 18 میلیون هکتار وسعت دارد حدود 15.35 درصد وسعت استان تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است و استان کرمان ویترین تنوع زیستی کشور و حتی خاورمیانه است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار