نماینده کهنوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وام‌های ۱۸ درصد برای کشاوران مقرون به‌صرفه نیست گفت: سالیانه ۱۲۰ تن تولید محصول کشاورزی در جنوب کرمان داریم که باید زیرساخت صادرت آن فراهم شود.
کد خبر: ۶۷۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۳ 09 November 2018

به گزارش تابناک کرمان، احمد حمزه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان که با حضور جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: آبیاری‌های تحت فشار در جنوب استان کرمان بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه گلخانه‌های منطقه جنوب استان افزایش چشم‌گیری داشته است و این نشان از ظرفیت منطقه است عنوان کرد: جنوب استان کرمان رتبه دوم گلخانه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

نماینده مردم شهرستان کهنوج، منوجان، فاریاب، قلعه‌گنج و رودبار جنوب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم به‌کارگیری افراد تحصیل‌کرده و ورود علم و دانش به حوزه کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: اگر در جنوب استان هر کسی در حوزه کاری خود دانش لازم را به‌صورت عملی به‌کارگیرد کشاورزی جنوب موفق می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در بهره‌گیری نیروهای متخصص در اداره کل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان عدالت رعایت شود افزود: به واسطه اهمیت و حساسیت این اداره کل به‌کارگیری نیروهای تخصصی در این حوزه ضرورت دارد.

حمزه با بیان اینکه یک سوم اشتغال کشور در بخش کشاورزی است گفت: کشاورزی در جنوب کرمان نقش بسیار مهم و تعیین‌ کننده‌ای دارد و بالاترین سرانه تولید کشاورزی در کشور مربوط به منطقه جنوب کرمان است.

وی با بیان اینکه حدود 80 درصد نیاز کشور به بخش کشاورزی در خود کشور تامین می‌شود بیان کرد: جنوب کرمان در حوزه کشاورزی در کشور نقش به‌سزایی دارد.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منابع آبی ما محدود است، عنوان کرد: اگر به این مهم توجه نکنیم با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌شویم و ضروری است تا روش‌های نوین آبیاری را توسعه دهیم تا از بحران آب عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در جنوب کرمان در بحث تولید و بازار ناپایداری زیادی وجود دارد که باید به آن توجه جدی شود افزود: مشکلات زیادی در جنوب کرمان در حوزه سرمایه در گردش وجود دارد که باید دولت در این حوزه چاره‌اندیشی کند.

حمزه با اشاره به اینکه وام‌های 18 درصد برای کشاوران مقرون به‌صرفه نیست گفت: امنیت غذایی ما در کشور خوب است اما به نقطه مطلوب نرسیده و باید در حوزه کشاورزی چاره‌ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه سالیانه 120 تن تولید محصول کشاورزی داریم، افزود: این مقدار بیش از نیاز کشور است که باید برای صادرات آن زیرساخت‌ها و تمهیدات لازم فراهم شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار