امام جمعه موقت تبریز:
امام جمعه موقت تبریز گفت: از وزرای جدید انتظار می‌رود تا هر چه سریع‌تر به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم سرو سامان بدهند.
کد خبر: ۶۷۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 09 November 2018
 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان به گسترش همه ساله پیاده‌روری اشاره کرده و فرمودند که میلیون‌ها زائر به صورت رسمی در این رویداد حاضر بوده و هرقدر که رسانه‌های غربی کتمان کنند، روزی زبان خواهند گشود و اعتراف به این قدرت و رزمایش میلیونی خواهند کرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ادامه صحبت‌های خود به چالش ۴۰ ساله آمریکا با ایران نیز اشاره کرده و فرمودند تا مادامی که آمریکا به این رویکرد مستکبرانه خود ادامه دهد، شعار مرگ بر آمریکا نیز به صدا درخواهد آمد.

امام جمعه موقت تبریز اظهار کرد: مقاومت را جوانان از لحاظ نظری و عملی جدی بگیرند و هراسی از توپ و تانک دشمن نداشته باشند چراکه ما نیز در حال حاضر همه آنها را داریم و قطعا روزی فرا می‌رسد تا در بیت‌المقدس نماز جماعت به پا داریم.

مسؤولان اقدام عملی برای حل مشکلات معیشتی مردم انجام دهند

وی با اشاره به ترمیم تیم اقتصادی دولت گفت: رئیس‌جمهور در انتخاب چهار وزیر اعلام کرده بود که مردم منتظر ثمره این انتخاب هستند و البته مجلس نیز با رای بالا، رای اعتماد به وزرا دادند.

خطیب موقت جمعه تبریز ادامه داد: مردم ایران اسلامی انتظاراتی از قبیل توقف گرانی در جامعه به خصوص در امرار معاش دارند چراکه برخی از اقلام جزو ضرورت‌های زندگی بوده و اینکه روز به روز قیمت‌ها افزایش یاید، قابل قبول نیست و باید هر چه سریع‌تر جلوی تورم، افزایش قیمت ارز و سکه گرفته شود.

وی تصریح کرد: مطالبه دیگر مردم نظارت بر واردات و صادرات و هرج و مرج در این کار است چراکه مردم مستقیما با مشکلات اقتصادی روبه رو هستند.

خطیب موقت جمعه تبریز،‌به رکود چند ساله مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: نمی‌گوییم مسکن گران شود بلکه باید از رکود دربیاید چراکه چندین کار مرتبط با آن هستند و کارگران، زوج‌ها و افراد کم‌درآمد زیادی نیاز به مسکن دارند.

مطهری‌اصل اضافه کرد: از وزرای جدید انتظار می‌رود تا هر چه سریع‌تر به این مشکلات سرو سامان بدهند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته جاری بیان کرد: به ایام سرور و شادی اهل بیت(ع) یعنی ربیع‌الاول وارد شدیم که در این ایام حضرت ختمی مرتبه، پیامبر اکرم(ص) به دنیا آمده‌اند.

وی افزود: شروع امامت قطب عالم امکان و نور دیده و سرور قلب‌ها نیز در ربیع‌الاول اتفاق افتاده است.

مطهری‌اصل با اشاره به اینکه اول ربیع مصادف با هجرت پیامبر عظیم‌الشان اسلام از مکه به مدینه‌النبی بود، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) بعد از ۱۳ سال تبلیغ در مکه عزم به هجرت به مدینه کردند و این تصمیم به گوش کفار رسید و تلاش کردند تا جلوی این هجرت را بگیرند.

وی با تاکید به اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها با شیعیان علی(ع) روبه رو هستند که جان خود برای پیامبر اکرم(ص) گذاشت، گفت: استکبار جهانی گمان نکند که می‌تواند محبان امیرالمومنین را ذلیل کند و استکبار نگران این محبان در همه جای دنیا هستند چراکه همه مردم در خط علی‌(ع) ایستاده و مقاومت می‌کنند.

خطیب موقت جمعه تبریز ابراز کرد: هلال احمر اعلام کرده که آماده پذیرش و استفاده هرگونه تجهیزات پزشکی وقف شده هستند.

وی خاطرنشان کرد: امام جمعه محبوب تبریز در این روزها در مشهد مقدس بوده و نایب‌الازیاره همه مردم هستند.

امانتداری بهترین صفات و خیانت در امانت بدترین صفات انسانی است

مطهری‌اصل، به اهمیت امانتداری بین مومنان اشاره کرد و گفت: در مقابل آن، خیانت در امانت است به طوریکه طبق روایت امانتداری بهترین صفات و خیانت در امانت بدترین صفات انسانی است.

وی ادامه داد: پس دادن قرض، حفظ وسایلی که به امانت در اختیار ما می‌گذارند از جمله امانت‌ها در اذهان عمومی است ولی امانتداری دایره بزرگی داشته و به عبارتی امانتداری یعنی هرچه خداوند می‌فرماید را عمل کنیم و خیانت در امانت ایشان از جمله ظلم، ستم، گناه، دروغگویی و فساد و غیره نکنیم.

خطیب موقت جمعه تبریز بیان کرد: فرزندان یک امانت از جانب پروردگار به ما بوده و باید مراقب آنها باشیم و برای تربیت صحیح آنها دقت و تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پاره‌ای از اسناد محرمانه و اسرار یک کشور وجود دارد که نباید آنها را فاش کرد و این همان مصداق امانتداری است.

 تا وقتی بیکار هستیم دنبال کار می‌گردیم ولی بعد کار، شروع به کم کاری  می‌شود

به گزارش فارس؛خطیب موقت جمعه تبریز در ادامه گفت: تا وقتی بیکار هستیم دنبال کار می‌گردیم ولی بعد کار، شروع به کم کاری و کم فروشی می‌شود.

مطهری‌اصل متذکر شد: تا مادامی که بیکار هستیم دهها فرد را واسطه می‌کنیم تا کاری برای ما پیدا کنند ولی وقتی کاری پیدا شد، شروع به کم‌کاری و دزدی کار و خود را به ندیدن و نشنیدن می‌زنند.

سو مدیریت‌ها عامل مشکلات 

وی با تاکید به اینکه مقداری از سوءمدیریت‌های ایجاد شده در بخش اقتصادی کشور باعث مشکلاتی شده است، تصریح کرد: باید قبول کنیم برخی از مشکلات نیز ناشی از کم‌کاری خود ما بوده و تقصیرکار هستیم.

خطیب موقت جمعه تبریز اضافه کرد: چگونه فردی نام خود را مسلمان گذاشته و احتکار کالا می‌کند تا وقتی گران شد آن را به بازار منتقل کند و این مصداق خیانت در امانت و نداشتن ایمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار